Ga naar mijn account - Bezoek de Zodiac Shop -
0 items - € 0,00
MENUMENU
  • Occasions
  • Webshop
    • Bekijk alle producten
      • Nieuwe producten
      • Uitgelicht
    • Motorkleding
      • Motorhelmen & Vizieren
      • Motorschoenen en motorlaarzen
      • Motorbroeken
      • Motorjas leer
      • Motorhandschoenen
      • Motorkollen en facemasks
      • Sale motorjassen
    • Parts / onderdelen
      • Motortassen & Koffers
      • Batwing fairing Memphis shades
      • Gauntlet fairing memphis shades
      • Road warrior fairing memphis shades
      • Burly Fairings
      • Kettingsloten
      • Remschijfsloten
      • Windschermen Harley Davidson ®
      • Motorverlichting | Lightning
      • Zadels Harley Davidson ®
      • Bagagerekken | Luggage racks
      • Harley Uitlaat | Uitlaatsystemen
      • Harley davidson accu's
    • Meer motoronderdelen
      • Kilometertellers en toebehoren
      • Pakkingen & pakkingsets
      • Vering en Voorvork
      • Motor mount & stabilizers
      • Wiellagers
      • Remdelen | Brake
      • Koppeling | Clutch
      • Primaire aandrijving
      • EMD covers en koplampen
      • Kentekenplaathouders
      • Forward controls en footpegs
      • Sturen-Handvaten-Spiegels
      • Elektrisch (ontsteking & laderij)
  • Motorkleding
  • Onderdelen
  • Werkplaats
  • Winterstalling
  • Harliepleats
    • Help
    • Over ons
    • Historie
    • Klantervaringen
    • Direct link tuning
  • Nieuws
  • Contact
  • Verzending NL € 6,95
  • Snelle levering*
  • Veilig betalen
  • 30 jaar ervaring
  • Veel op voorraad
  • Winkel & webshop
  • EU shipping

FXBB Streetbob update

Geplaatst door Tjalle Reitsma op 20 maart 2022
Geplaatst in: Voltooide projecten. Tags: Cult werk voorvork cover kit, custom made achterspatbord streetbob, fxbb streetbob verbouwing, harley streetbob milwaukee 8 upgrade, twin peaks stuur harley.

FXBB Streetbob update

FXBB Streetbob update met betrekking op de achterzijde van de motor. Deze 2018 FXBB streetbob met het nieuwe milwaukee 8 motorblok verliet de showroom van Harliepleats in het voorjaar van 2021. Na een mooie zomer, waarin de eigenaresse vele kilometers heeft gemaakt met haar nieuwe tweewieler kwam de motor bij ons in het najaar terug voor de winterstalling.

Breder wiel:

Bij het afleveren van de motor voor de winterstalling werd bij ons het verzoek neergelegd of wij de achterkant van de motor een upgrade wilden geven. Het wensenpakket bestond o.a uit het monteren van een breder achterwiel dan standaard. Een gevolg hiervan is dat ook het achterspatbord en het zadel aangepast moeten worden. De originele offerte was gebaseerd op het monteren van een custom achterspatbord en zadel van thunderbike, maar i.v.m de lange levertijden hebben wij alsnog besloten om het zadel en spatbord in eigen huis te gaan fabriceren.

Een andere wens was om fatspoke wielen te monteren, maar in goed overleg is besloten om het originele voorwiel te behouden, en om achter een ander gespaakt wiel te monteren. We kiezen hierin voor een 18 x 5,50 inch zwarte velg , waarop we een 200 mm band kunnen monteren. De originele naaf van het standaard achterwiel met 150 mm band hergebruiken we hierbij weer. De Rvs spaken worden door ons zelf in het nieuwe wiel gevlochten.

Custom achterspatbord & zadel:

Het nieuwe blank stalen spatbord, stalen fenderstruts en frame basisplaat worden door onze leverancier Motorcycle storehouse geleverd. Na veel passen, meten, lassen en slijpen maken wij hier een passend spatbord van, waarin de 200 mm achterband zijn plaats zal vinden. Achterop het spatbord maakten we een inkeping waar een ledstrip met achterlicht en knipperlichtfunctie in past. Aan de zijkant van het spatbord zoeken we naar een manier om een vlakke zijstrip van het spatbord bij een rond frame aan te laten sluiten. Na enig denk en zoekwerk, wordt de oplossing gevonden in delen van een oude valbeugel. Hier worden twee zijstukken van gemaakt die op het spatbord gemonteerd worden. Zodoende loopt het nieuwe spatbord naadloos over in het frame van de FXBB. De kentekenplaat verhuist in de nieuwe opzet van het achterspatbord naar de zijkant van de motor.

Op een custom made achterspatbord past helaas geen standaard zadel. Om een nieuw zadel te maken hebben we een passende grondplaat nodig die op het frame en het nieuwe achterspatbord past. Deze grondplaat wordt door ons op de motor gemaakt van polyester. MJ seats uit ten boer neemt de vult en bekleedt het zadel vervolgens.

Stuur en voorvork:

Ook het vervangen van het stuur is inmiddels aan de wensenlijst toegevoegd. Hiervoor wordt gekozen voor een 10 inch zwart twin peaks stuur, waarin de bedrading intern wordt weggewerkt. Om de standaard voorvorkpoten komt een 3 delige voorvork cover kit van cult werk om het gehele aanzien aan de voorzijde een iets bredere look te geven.

Gebruikte materialen:

  • 10 inch twin peaks zwart stuur
  • 5 delige voorvorkcover kit cult werk
  • Achterspatbord MCS & Harliepleats
  • Zadel Harliepleats & MJ seats
  • Radiantz ledstrip achterlicht 3 in 1
  • 18x 5,50 inch velg
  • RVS spaken 18 inch
  • Metzeler achterband 200/50-18

Alles gezamenlijk leidt tot onderstaand eindresultaat. Bartje, bedankt voor de opdracht & het vertrouwen in ons !

 

 

 

VRSCDX Nightrod special project

Geplaatst door Tjalle Reitsma op 15 april 2017
Geplaatst in: Algemeen, Voltooide projecten, Werkzaamheden werkplaats. Tags: Biketec luchtfiltercover, CPV side mount nightrod, Cult werk voorvork cover kit, custom achterspatbord nightrod, Led strip achterlicht, nightrod special verbouwing, Thunderbike knipperlichten, VRSCDX Nightrod special project.

VRSCDX Nightrod special project

VRSCDX Nightrod special project op basis van een Harley Davidson ® Nightrod ® uit 2009. De motor is oorspronkelijk als standaard model door ons geleverd, en door de jaren heen ook onderhouden. Nu komt hij terug bij ons in de werkplaats voor een kleine upgrade.

 VRSCDX Nightrod special project

Voorvork:

De voorvork van de nightrod is standaard af fabriek voorzien van zwarte lak/coating, maar door steenslag e.d. zijn de onderpoten niet mooi strak meer. Ook de balhoofdplaten hebben last van een loslatende afwerklaag. We laten de gehele voorvork opnieuw coaten, waarbij we gelijk ook een voorvork cover kit van Cult werk bestellen en mee laten coaten in dezelfde kleur. Na montage van de cult werk kit zal de voorvork optisch veel dikker lijken. We kiezen voor een matzwarte coating voor alle voorvork delen.Tevens vernieuwen we de balhoofdlagers met cups, voorvorkkeerringen en verversen we de voorvork olie als we het geheel weer hermonteren.

Cult werk voorvork cover kit

Luchtfiltercover:

Van het een komt het ander en na het bestellen van de Cult werk voorvork covers, komt ook de standaard luchtfiltercover ter sprake. Het lijkt of de luchtfiltercover van de nightrod special de tank is, maar dat is optisch bedrog. De benzinetank zit in werkelijkheid bij de nightrod onder het zadel, en de luchtfilterbehuizing zit op de plaats waar bij de normale harley ® modellen de benzinetank zit.

Er zijn verschillende luchtfiltercovers te verkrijgen, waarbij sommigen zelfs de mogelijkheid hebben om de km.teller er in te integreren, maar de eigenaar van deze nightrod kiest voor een bredere en cleane cover, ook omdat hij de standaard cover te smal vindt.Op deze manier krijgt de motor een beetje de lijn van de softail modellen. We hebben de motor al eens voorzien van een anders stuur. Met dit stuur en de bredere luchtfiltercover kunnen de standaard knipperlichtbollen niet meer gebruikt worden. Deze verwijderen we, en vervangen we door een paar hele smaakvolle kleine led knipperlichten van thunderbike.

Luchtfiltercover nightrod

Achterspatbord:

De voorvork is klaar, de luchtfiltercover is binnen, en ligt reeds op de motor. De motor krijgt nu een mooie vloeiende lijn maar ja, het achterspatbord past er nu eigenlijk niet meer bij. Deze is vrij vlak/ recht van vorm en eigenlijk te breed. Vele opties voor een ander spatbord worden besproken. Er zijn namelijk standaard hele mooie spatborden te koop voor de nightrod, maar mooi en functioneel zijn vaak twee verschillende werelden. Vaak zijn deze spatborden van glasfiber, en vrij kort van lengte.

De eigenaar wil graag ook nog eens de kinderen of een mede-passagier meenemen op de motor, en daar zijn de lichtgewicht glasfiber spatborden niet echt geschikt voor. Ook de korte lengte van de spatborden, is onderwerp van discussie. Rij je per ongeluk eens in de regen, dan weet je een ding zeker met een kort spatbord, en dat is dat je door de spray die van het wiel afkomt kleddernat wordt.

custom made achterspatbord nightrod

De keus valt uiteindelijk op een stalen achterspatbord , die we zelf op maat gaan maken en aan het subframe van het huidige achterspatbord vast gaan maken. Tevens fabriceren we het op zo’n wijze dat zelfs ook de standaard sissybar weer gemonteerd kan worden. Het spreekt voor zich dat het stalen spatbord met gemak een mede-passagier kan dragen. Een ander bijkomend voordeel is dat we nu zelf de lengte van het spatbord kunnen bepalen. Om het spatbord iets dichter op de band te krijgen, verlagen we de motor iets door een Cult werk verlagingsset te monteren.

Achterlicht & Side mount:

Op het nieuwe achterspatbord komt een ledstrip aan de achterzijde dat dienst gaat doen als achterlicht,remlicht en knipperlicht functie. Bovendien staat het ook nog eens heel strak. Voor de kentekenplaat is geen plaats meer op het spatbord. Deze verhuist naar de zijkant van de motor. De kentekenplaat komt op een solide en sterke zwarte kentekenplaathouder van CPV, die tevens voorzien is van LED kentekenplaatverlichting. De bedrading voor dit lampje trekken we door de holle achterbrug.

Nadat de spatborden en de luchtfiltercover terug komen van de spuiter waar ze matzwart zijn gespoten, kunnen we beginnen met de afmontage. Wat oorspronkelijk begon met een set voorvork covers eindigt uiteindelijk bij het achterspatbord bij dit VRSCDX Nightrod special project . Ideeën ontstaan vaak tijdens de werkzaamheden, waarbij het mooi is om te zien hoe het enthousiasme van de eigenaar na elke uitgevoerde wijziging steeds verder groeit.

Wiebren, bedankt voor het vertrouwen en veel plezier gewenst met de nightrod !

 

Nightrod special

Klik op afbeelding, en bekijk meer foto’s van deze ombouw

Night train tracker

Geplaatst door Tjalle Reitsma op 9 augustus 2016
Geplaatst in: Voltooide projecten, Werkzaamheden werkplaats. Tags: night train tracker, night train verbouwing, RSD enzo solozadel, RSD gascaps, RSD slant uitlaat.

Night train tracker

De basis van de night train is heel erg goed om op verder te borduren in geval van als je iets anders wil dan een standaard motorfiets. De softail kenmerkt zich door de mooie vloeiende lijnen en er zijn 1001 mogelijkheden voor een aanpassing.Night train 2007 starlight RSD

Deze night train uit 2007  is vlak voor de winter door inruil bij ons terecht gekomen, en laat dat nou net een mooi moment zijn om een klein project op te starten.  Daarnaast hebben we een paar 18 inch Fat spoke mammoth wielen op voorraad, die perfect in deze motor passen.

Deze motor heeft een zilvergrijze (pewter denim) kleurstelling, en we zijn er al direct over uit, dat dat gaat veranderen. Tevens heeft de motor een ducktail achterspatbord, en ook daar moet verandering in komen. Als de plaatdelen zijn gedemonteerd en het nieuwe achterwiel in de motor zit beginnen we aan het achterspatbord. Zoals zo vaak hebben we hiervoor meerdere opties, maar we komen uiteindelijk uit bij een standaard achterspatbord van een 2007 fatboy. Dit spatbord korten we aan de achterzijde in, en de zijkanten slijpen we in de ronding van de band.  Zo krijgen we een beetje hetzelfde achterspatbord als bij een softail slim, maar dan met een 200 mm achterband.

Night train 2007 starlight RSD linkerzijde gedemonteerd

Het standaard achterlicht vervalt, en wordt geïntegreerd in de 3 in 1 led knipper/rem en achterlichten aan de zijkanten. Achter op het spatbord komt een CPV kentekenplaathouder met een led lampje voor de kentekenplaatverlichting. Inmiddels is ook het voorwiel voorzien van vers rubber en omdat we qua breedte van 90 mm naar 130 mm en qua hoogte van 21 naar 18 inch gaan, maken we hiervoor ook een nieuw sportief spatbord te pas. De voorvork en balhoofdplaten zijn inmiddels voorzien van een zwarte coatinglaag, en de plaatdelen zijn klaar om te worden gespoten.

Night train 2007 starlight RSD linkerzijde

De koplamp is een standaard bates style lamp, waar we een headlight visor kit aan toevoegen om het tracker thema een beetje te onderstrepen. We kiezen voor een matzwarte kleurstelling voor de motor met een metallic effect, wat pas tot leven komt als de motor in de zon staat. Voor de afmontage maken we gebruik van vele Roland sands designs onderdelen. De grootste blikvanger is de 2 in 1 RSD slant uitlaat , maar ook het RSD enzo zadel, de RSD gascaps met benzine-indicator en tal van andere kleine accessoires zijn afkomstig uit de RSD collectie.

Uiteindelijk is de motor weer bestemd voor de verkoop, en inmiddels hebben we weer iemand blij gemaakt met deze Night train tracker !

Night train starlight tracker

Klik op de foto om het gehele foto-album van deze motor te bekijken

 

 

Streetbob bobber

Geplaatst door Tjalle Reitsma op 8 augustus 2016
Geplaatst in: Voltooide projecten, Werkzaamheden werkplaats. Tags: 16 inch voorwiel streetbob, bobber boots voorvork, bonanza stuur 14 inch, mustang cyclone zadel, street bob bobber, streetbob bobber, trumpet dempers.

Streetbob bobber

De streetbob is een behendige motor met goede stuur en rij-eigenschappen en is redelijk goed geprijsd ten aanzien van wat je ervoor terugkrijgt. Door de jaren heen zijn er dan ook heel wat streetbob’s verkocht. Toen wij in de winter van 2015-2016 deze motor inkochten om er vervolgens weer een nieuwe eigenaar voor te zoeken wilden we hem met wat aanpassingen toch nog even een eigen gezicht meegeven, zodat hij t.o.v. alle andere standaard streetbob’s er een beetje tussen uit springt.

Nu kun je zo’n verbouwing of aanpassing natuurlijk zo gek en zo duur maken als je zelf wilt, maar wij moeten er ook altijd enigzins rekening mee houden dat de motor weer verkocht moet worden. Een balans zoeken tussen budget en het gewenste te bereiken doel of resultaat is dan ook altijd erg belangrijk.

Streetbob bobber in wording

Bobber

Het doel is uiteindelijk om van deze streetbob een bobber te maken, met veel zwarte details. We beginnen allereerst met het demonteren van het plaatwerk. Daarna is de voorvork aan de beurt en uiteindelijk ook de wielen. Startpunt: Een frame met achterbrug en motorblok met versnellingsbak op een rijdende krik.

De gehele voorvork laten we zwart coaten, en de ruimte tussen de balhoofdplaten vullen we op met aluminium bussen. De voorvorkpoten voorzien we tevens van een set Bobber boots zodat de gehele voorvork lekker massief lijkt.De voorvork in deze streetbob is overigens van een fatbob afkomstig, zodat er direct een 16 inch voorwiel met een 130 mm brede band in gemonteerd kan worden. Bovenop de voorvork komt een Bonanza stuur met een hoogte van 14 inch. Deze sturen kenmerken zich door de mooie 90 graden hoeken en de speedholes die erin verwerkt zijn. De bedrading trekken we door het stuur.De retro handvaten van Biltwell passen mooi bij het bobber thema en natuurlijk ook bij het bonanza stuur. De voorste knipperlichten willen we zo onopvallend mogelijk monteren (wanneer ze niet branden uiteraard), en we kiezen er dan ook voor om een heel klein led stripje te plakken onder de handlebar control units.

street bob met bonanza stuur

De wielen worden ontdaan van de spaken en ook de velgen worden zwart gecoat. We kiezen voor white wall banden, en om de achterste velg gaan we van 160 mm breed naar 200 mm breed.De belt guard en de claxon cover voorzien we zelf van zogenaamde speedholes. Deze Holes komen dan ook weer terug in de rem,koppelingshendel en het stuur. De plaatdelen worden matzwart gespoten, maar niet voordat we een aanpassing hebben gedaan aan het achterspatbord van de motor. Dit spatbord wordt flink ingekort zoals ook de modellen van na het bouwjaar 2009 dit hebben, en het achterlicht komt uiteindelijk te vervallen. De standaard fenderstruts covers zijn overbodig en zien we dan ook niet meer terug op de motor.

Achter op het spatbord komt een zwarte CPV kentekenplaathouder, die we voorzien van een eigenwijs thunderbike kentekenplaatlampje. Het achterlicht, remlicht en knipperlicht wordt geïntegreerd in de nieuw te monteren zwarte led knipperlichten met een 3 in 1 functie. Voor de koplamp is de keuze gevallen op een EMD Vitamin “C” model. EMD maakt prachtige uit aluminium gegoten onderdelen voor Harley Davidson ® motoren. Ik moet me dan ook om budget technische redenen inhouden om niet de gehele EMD lijn te monteren op deze motor, want dat zou zeker niet misstaan bij het bobber of old skool thema.

street bob bobber

Op uitlaatgebied is veel te koop, maar wat past er nou beter bij het bobber thema dan een paar ouderwetse Trumpet dempers, die overigens ook nog een heel mooi geluid ten gehore brengen.Het standaard zadel komt ook niet meer terug, maar wordt vervangen door een Mustang Cyclone zadel met bijbehorende onderplaat. Zo lijkt het net of dat er een klassiek panzadel gemonteerd is.

Als de hele motor afgemonteerd is, doen we altijd een laatste check en testrondje om te zien of alles werkt. Na een laaste poetsbeurt rollen we de motor in de showroom, en wordt er naar een nieuwe eigenaar gezocht door middel van het adverteren op internet. Ik kan u dan ook vertellen dat een potentiële nieuwe eigenaar zich al redelijk snel meldde en dat de streetbob bobber de deur van de showroom inmiddels achter zich heeft dichtgetrokken.

Streetbob bobber

Klik op de foto, en bekijk alle detail foto’s van deze streetbob

Softail bagger tail

Geplaatst door Tjalle Reitsma op 5 maart 2015
Geplaatst in: Algemeen, Voltooide projecten, Werkzaamheden werkplaats. Tags: bagger style, bagger tail, batwing fairing, cyclevisions, softail, softail bagger tail cyclevisions, speaker led headlight.

Softail bagger tail

In de winter van 2013/2014 hebben we deze motor een Performance-update gegeven, waarbij de gehele versnellingsbak en motorblok grondig zijn aangepakt / gereviseerd. lees het artikel hier. Tijdens de winter van 2015 is het echter tijd voor een cosmetische update.

Deze motor is officieel een softail standaard uit 1999. Een van de allereerste Twin cam 1450 cc modellen die er werden gemaakt. Door de jaren heen hebben wij deze motor al meerdere malen door de vingers gehad. Zowel technisch als aan het uiterlijk van de motor is de laatste jaren veel aandacht besteed. Als je dan als monteur zijnde net denkt dat je alles wel zo’n beetje hebt aangepakt aan deze motor, komt de klant ineens met een briljant idee. Ik wil graag een bagger look, was de kreet die hij er bij ons aan de balie ineens uit flapte.

softail twin cam

Zo zag de motor eruit in maart 2014, na de revisie.

Cycle visions bagger tail

Ok, dat is wel even iets anders dan de redelijk sportieve uitstraling die de motor nu heeft, maar dat maakt de uitdaging dan natuurlijk wel des te leuker. Cycle visions maakt voor de Softail & Dyna modellen speciale beugels, zodat je aan deze typen motoren Roadking koffers kunt monteren. Het bestellen van deze set betekent het startpunt van de ombouw.

We hebben nog een set Roadking koffers staan, en na een kleine zoektocht vinden we ook een origineel Heritage achterspatbord voor softail modellen t/m 2006. Dit spatbord past direct op de softail custom / standaard modellen, en behoeft eigenlijk verder geen bewerking om het passend te maken. Tussen het nieuwe achterspatbord en de koffers monteren we de Cycle visions filler panels. Zodoende zijn de openingen er tussen ook mooi gevuld. We gebruiken een Led achterlicht zonder license plate window, en een zwarte kury akin turn signal bar met license plate light voor de belichting aan de achterzijde van de motor. De kentekenplaat wordt helemaal onderaan het spatbord gemonteerd in een speciale billet aluminium zwarte license plate holder.

cyclevisions bagger tail

Onder de koffers monteren we extensions en de latches (scharnieren) van de koffers worden in dezelfde stijl uitgevoerd. Als alles is gepast, brengt de klant de losse delen naar de spuiter om het in vivid black met special paint af te laten werken. Ondertussen werken wij verder aan andere projecten aangezien wij op het spuitwerk moeten wachten. Het duurt echter niet zo lang voordat de telefoon rinkelt, en de eigenaar van de motor aan de andere kant van de lijn hoorbaar is. Nu we toch bezig zijn kunnen we gelijk maar beter doorpakken zegt hij, en het komt erop neer dat de hele voorkant van de motor ook aangepakt moet worden, zodat het beter bij de achterkant aansluit.

Batwing Fairing

Al enige tijd verkopen we de detachable batwing fairings, en de klant heeft dan ook de wens om zo’n fairing op zijn motor te hebben. De fairings zijn verkrijgbaar voor Sportster t/m Roadking modellen en alles wat daar tussen in zit. Als deze motor nog standaard was geweest, dan hadden we zo een pasklaar model kunnen bestellen en in een handomdraai kunnen monteren. Alleen het feit is dat we ± 2 jaar geleden in deze motor een black anodised billet aluminium voorvork van SJP engineering hebben gemonteerd. Na wat meet en rekenwerk demonteren we de voorvork en maken hier de bevestigingspunten op te pas, zodat de fairing gemonteerd kan worden. De knipperlichten vallen nu echter achter de batwing , en zijn van voren niet meer zichtbaar. Dit probleem verhelpen we door de knipperlichten in een nieuwe set spiegels te integreren. De batwing wordt uiteraard in dezelfde kleuren gespoten als de rest van de motor.

De huidige koplamp past niet in de batwing, en daarom vervangen we die door een zwarte 7 inch koplamp. De headlamp unit die hier in komt is van Speaker. Het zal de meeste mensen niet veel zeggen, maar een Speaker lamp is een Led lamp met enorm veel lichtopbrengst. Als het licht uit is dan is het glas donkerzwart. Het ziet er niet alleen heel gaaf uit, maar het verbetert je zicht enorm. Zelf s’nachts is het nu een vereiste om een zonnebril op te hebben!.

batwing fairing softail bagger

Let ook op de speaker led koplamp!

 

We laten een valbeugel van een Heritage zwart poedercoaten en voorzien deze van een soft lower fairing kit. Dit zijn een soort beenkappen, die je door middel van ritsen en drukknopen kunt bevestigen. Ideaal voor in de regen en op koudere dagen in het motorseizoen. Daarnaast past het natuurlijk helemaal in het plaatje.

Het Resultaat

Ik denk dat we nu dan toch echt bijna klaar zijn met deze motor. Toch voel ik voor de winterperiode 2015/2016 nog een paar kleine aanpassingen aankomen. Het kan zomaar zijn dat we nog iets met het voorwiel, voorspatbord en uitlaat moeten gaan doen. Of dat werkelijk zo is?, het zou ons niet verbazen!

Langs deze weg wil ik de eigenaar heel erg bedanken voor zijn rotsvaste vertrouwen in ons de afgelopen jaren. Met veel plezier hebben wij aan de motor mogen werken, en dat waarderen wij enorm!

Sotail bagger style

softail bagger style links

Klik op de afbeelding, en bekijk meer foto’s in ons google foto-album

 

HD® Night train make-over

Geplaatst door Tjalle Reitsma op 9 november 2014
Geplaatst in: Voltooide projecten. Tags: 16 inch voorwiel zwart, denim black, headlight visor kit, led turn signals, night train, verbouwing night train.

HD® Night train make-over

Wij ruilden deze  Night train in April 2014 in. Het was op zich een zeer nette motor, maar wel enigszins een grijze of in dit geval een rode muis. Het idee leeft bij mij dan ook om deze motor met een beperkt budget een ander gezicht te geven. Het wordt beslist geen hele wilde verbouwing van de motor, maar met wat accenten proberen we wat veranderingen in het aangezicht te bewerkstelligen.

Standaard harley davidson night train

Ik begin dan ook voortvarend met het demonteren van de motor, maar door de werkplaatsdrukte gedurende het zomerseizoen blijft het daar dan ook bij. Onze klanten snel weer onderweg helpen met onderhoud/reparaties en het oplossen van storingen gaat nu eenmaal voor. Het is dan ook pas weer oktober voordat mij in gedachten komt dat deze strijder nog half gedemonteerd in de stalling staat geparkeerd.Ik rol de motor dan ook snel weer richting werkplaats om hem op de hefbrug plaats te laten nemen.


Van onze rijk gevulde zolder zoek ik een spatbord van een Fatboy. Dit spatbord heeft reeds alle gaten op dezelfde plaats als het standaard ducktail achterspatbord van de night train. Hij past er dus zo op. De bedoeling is om de motor wat sportiever te maken, en dus slijpen we het onderste gedeelte van het fatboy spatbord eraf. We verstevigen het achterspatbord op het uiteinde met een staaf rond ijzer van 6 mm, die we d.m.v verhitting helemaal in de ronding van het achterspatbord buigen en vervolgens vastlassen. We boren tevens een gat in het spatbord, en hardsolderen daar een stuk buis in. Deze buis gaat dienen als houder voor de kentekenplaatverlichting. ( zie foto onderstaand)

Kentekenplaatverlichting night train

Op voorraad hebben we een standaard night train voorvork liggen , waarvan de onderpoten, balhoofdplaten etc reeds zwart gecoat zijn. Het zelfde geldt voor een 16 inch voorvelg en naaf. Deze voorvork monteren we in de motor en de velg en de naaf smeden we tot een geheel d.m.v. een set RVS Spaken. Het wiel spaken en richten doen we zelf in onze werkplaats, en daardoor kunnen we al snel het voorwiel voorzien van een Nieuwe Pirelli Night dragon 16 inch band met een breedte van 130 mm. Vervolgens monteren we het wiel in de motor en maken het nieuwe korte spatbord dat we gaan gebruiken op maat.

16 inch voorwiel night train

Ik pak diverse koplampen uit het magazijn, en monteer deze op de motor, maar bij elke koplamp is het net of er iets mist. Op een gegeven moment kom ik uit bij een visor kit, die op een standaard bates koplamp gemonteerd kan worden. Deze visor kit blijkt de hele motor een andere aanblik te geven. Eenvoudig te monteren, en het staat gewoon heel gestroomlijnd.  We demonteren alle plaatdelen , en laten het in denim black (matzwart) spuiten.

Nigh train headlight visor kit


Uit de catalogus bestel ik een dikke dragbar. We gaan bij deze motor voor zwart, en dus is ook het stuur, hendels,spiegels,handvaten etc. allemaal in het zwart uitgevoerd. De standaard knipperlichten vervangen we door zwarte bullets met smoke knipperlichtglaasjes en verplaatsen ze tevens naar de voorvork. Aan de achterzijde hebben we het achterlicht laten vervallen. Hier monteren we een set led lampen die een 3 in 1 functie hebben. Naast knipperlichten fungeren ze gelijktijdig als achterlicht en remlicht. Dit idee hebben we stiekem gepikt van de Nightster en de softail slim modellen. (zie foto onderstaand)

3 in 1 achterlicht led

Het eindresultaat.


Als de delen terug komen van de spuiter kunnen we beginnen met het afmonteren. Tevens monteren we ook een nieuwe Pirelli achterband, zodat de motor compleet op nieuwe banden staat, en vertrouwd de weg op kan met een nieuwe eigenaar. Als de motor klaar is, maak ik een proefritje om te checken of alles werkt zoals het hoort te zijn. Na mijn goedkeuring zet ik hem alvast in de showroom.Het wachten is nu op een mooie dag om foto’s te maken voor de occasionpagina van onze website.


Al snel daarna stapt er echter een jongedame de showroom binnen, wiens oog meteen op de night train valt. Het blijkt  liefde op het eerste gezicht te zijn en na enkele slapeloze nachten van de aspirant eigenaar kunnen we al snel de deal beklinken.

 

Night train verbouwd harliepleats

Voor alle foto’s, klik op de foto hierboven.

Streetbob achterspatbord update

Geplaatst door Tjalle Reitsma op 29 oktober 2014
Geplaatst in: Voltooide projecten. Tags: 60978-10, achterspatbord, fxdb, side mount, sparto taillight, streetbob.

Streetbob achterspatbord update

Deze 2007 streetbob geven we d.m.v. het monteren van een ander achterspatbord een nieuwe look. Als uitgangspunt nemen we de 2009 en later streetbob modellen, die reeds af fabriek van een zelfde soort spatbord voorzien zijn.

streetbob standaard

We bestellen een aftermarket heavy duty achterspatbord, en monteren dit op de motor. De radius van de achterband trekken we over op karton. Dit karton gebruiken we als mal om de metalen zijstukken van de spatborden uit te snijden. Vervolgens lassen we de zijstukken aan het spatbord, zodat de ronding van de band en de ronding van het spatbord precies overeenkomen. Als ik het zo uitleg dan lijkt het een koud kunstje, maar in werkelijkheid is het nogal een klusje om e.e.a bij elkaar aan te laten sluiten.

streetbob blank spatbord

Van een achterspatbord van een 2009 Streetbob uit de showroom maken we eveneens een kartonnen mal. Dit keer van de ronding van de achterkant van het spatbord. Het spreekt voor zich dat we dit gebruiken om ons eigen spatbord dezelfde lijn te geven. Daarnaast maken we op het uiteinde van het spatbord aan de binnenzijde een extra versteviging. Bij de originele 2009 en later streetbob’s en dyna wide glides hebben we al meermaals gezien dat het spatbord wel eens wil gaan scheuren bij de achterlamp, en voorkomen is nu eenmaal beter dan genezen in onze ogen.

streetbob nieuw spatbord

Aan de binnenkant van het spatbord lassen we ook nog wat moeren vast die gebruikt kunnen gaan worden voor het vastzetten van het zadel en de duoseat. We bestellen een Sparto achterlicht, die we na enige modificatie op het spatbord kunnen monteren. Daarbij kunnen we ook gelijk de gaten voor de bedrading e.d. boren. De kentekenplaat verhuist naar de zijkant van de motor en wordt op verzoek van de eigenaar inklapbaar. Deze feature is heel erg handig voor het naar binnen wurmen van de motor door een te krappe deur, werkt heel beschermend voor de kuiten, maar is natuurlijk bovenal erg effectief bij flitspalen/flitscontroles.

streetbob kentekenplaathouder

Alle foto’s bekijken? klik dan op bovenstaande foto.

Twin cam revisie & performance update

Geplaatst door Tjalle Reitsma op 21 september 2014
Geplaatst in: Revisiewerkzaamheden, Voltooide projecten, Werkzaamheden werkplaats. Tags: Dakota Digital 2000 series, double piston cam chain tensioners, jims 6 speed, PM scallop fuel caps, s&s cylinderkoppen, S&S Easy start nokkenassen, s&s hot setup kit, Twin cam revisie, Vance & Hines propipe, zippers.

Twin cam revisie & performance update

Harley davidson Twin Cam revisie

De eigenaar van deze Twin Cam® softail custom heeft de motor nieuw aangeschaft in 1999. Na 14 jaar en ± 70.000 kilometers is het tijd voor een update.  Naast de technische performance updates gaan we ook op cosmetisch gebied enkele wijzigingen doorvoeren.

Technische updates:

Deze motor is nog een standaard 1450 cc twin cam. Ooit zijn de nokkenaskettingspanners vervangen door de gear driven tandwielen van S&S. Zodoende zijn de nokkenaskettingen, en ook het vervangingsmoment van de kettingspanners komen te vervallen. Het is ons alleen wel opgevallen dat de motor nogal een jankerig geluid maakt. Bij het monteren van gear driven tandwielen moeten er wel nauwkeurige metingen verricht worden. De cam en de crank sprocket moeten  goed bij elkaar passen. Lopen de tandwielen te strak inelkaar (crank sprocket is te groot), dan is de kans groot dat de motor gaat janken, zoals hier het geval is. Op termijn kunnen de tandwielen dan ook stuk lopen.

Qau zit & rij-eigenschappen is de eigenaar verslingerd geraakt aan de motor.Na enkele niet bevredigende proefritten op andere modellen heeft hij dan ook besloten deze motor nog langer te houden, en kiest ervoor om hem technisch weer helemaal bij de tijd te brengen. In overleg met de Harliepleats is er een plan van aanpak gemaakt waarbij de volgende zaken aangepakt worden.

  1. Montage S&S 1600 cc Hot setup kit (cylinders,zuigers,koppen,etc)
  2. Montage S&S Krukas
  3. Montage S.E. hybrid camplate & hi volume oil pump kit.
  4. Montage Zippers dual piston cam chain tensioners
  5. Montage S&S Easy start nokkenassen (sterker in middengebied en top end range & gemakkelijker starten)
  6. Revisie/vervangen van alle lagers en keerringen onderblok (krukaslagers,balansaslagers,balansasketting, nokkenaslagers etc.)
  7. Montage van 6-speed Jims versnellingsbak ter vervanging van de 5-speed versnellingsbak
  8. Montage 44 mm S.E. carburateur
  9. Montage Dyna hi-performance ignition module
  10. Vervangen van secundaire belt en pulley’s

klik op de onderstaande foto, om alle foto’s te bekijken.

Harley davidson twin cam revisie

Cosmetische updates:

Naast het zeer uitgebreide pakket aan technische updates, ligt een lijst met cosmetische updates te wachten. Op dit vlak gaan we o.a. de volgende werkzaamheden verrichten.

  1. Onderblok zwart spuiten (i.p.v. blank)
  2. Zwart coaten  van alle verchroomde covers, olietank, primary cover & kleppendeksels etc.
  3. Montage Black billet alu. voorvork
  4. Monteren bijpassende koplamp
  5. Monteren Vance& Hines pro pipe black ceramic uitlaat ( kippenvel bij deze sound verzekerd!)
  6. Monteren PM  scallop Gascaps with Led fuel indicator
  7. Monteren Dakota digital Speedo ( digital information system)
  8. Monteren zwarte turn signals
  9. Monteren front framespoiler

Heeft u vragen? of wilt u graag meer weten? neem dan telefonisch contact met ons op :0515-573899 of stuur een e-mail. Meer foto’s van de werkzaamheden aan deze motor kunt u vinden in ons google foto-album. Klik op bovenstaande foto om ze te bekijken.

Harley Davidson Shovelhead ® revisie

Geplaatst door Tjalle Reitsma op 30 maart 2014
Geplaatst in: Revisiewerkzaamheden, Voltooide projecten, Werkzaamheden werkplaats. Tags: revisie harley davidson, revisie motorblok shovelhead, revisie shovelhead.

Harley Davidson Shovelhead ® revisie

Deze shovelhead kwam aanvankelijk bij ons in de werkplaats terecht door een lekkende kleppendekselpakking. Achteraf gezien bleek dit slechts het topje van de ijsberg te zijn.

Deze motor was nog niet zo heel erg lang geleden opgebouwd, uit een arsenaal aan samengestelde onderdelen. Het motorblok dat als basis dient van het gehele project zou volgens de eigenaar gereviseerd moeten zijn. De Versnellingsbak bestond uit een nieuw S&S 4 speed versnellingsbakhuis, waarin een 5-speed gear set gemonteerd is. Op het eerste gezicht lijkt het een leuk opgebouwde shovelhead, maar onderhuids blijken er vele problemen schuil te gaan.

harley davidson shovelhead voor revisie

Aanvankelijk beginnen we met het oplossen van de kleppendeksel lekkage. Het valt ons daarbij op, dat er twee verschillende typen cylinderkoppen gemonteerd zijn. De ene cylinderkop is van een 1340 cc, en de andere cylinderkop blijkt van een 1200 cc model te zijn. Van de eigenaar krijgen we te horen dat het blok heel zenuwachtig reageert op de gashandle. Heel anders dan dat hij gewend is van zijn vorige shovelhead .Er wordt dan ook het verzoek bij ons neergelegd om de nokkenas te controleren. Hij heeft het idee dat er een heel wilde variant gemonteerd is. Deze theorie kunnen we zonder de nokkenas te bekijken reeds staven op de door de tuimelaars totaal geplette klephoedjes, die we al reeds hebben aangetroffen. Als we de nose cone demonteren zien we dat de nokkenas erg hoge nokken heeft. Dit is dus beslist geen standaard of bolt in nokkenas. De nokken van de nokkenas zijn dermate hoog dat ze zelfs aanslepen in het carter. Niet geschikt dus voor montage in deze motor.

We bekijken de stoterstangen en constateren dat ze als gevolg van de niet geschikte nokkenas zelfs krom gedrukt zijn. Als we vervolgens onze pijlen richten op de nokvolgers zien we dat dit beslist geen nieuwe zijn. Er zijn enkele bij, die afgeslepen lijken te zijn op een schuurband of met een haakse slijper. Wat de meerwaarde hiervan is kunnen we echter niet bedenken. Wel zijn er inmiddels zowel bij ons als bij de eigenaar grote twijfels gerezen over de revisie status van het motorblok. Alles wat we tot nu toe hebben bekeken, is dermate niet passend of versleten, dat de kwalificatie “gereviseerd” gerust achterwege gelaten kan worden.

Shovelhead tijdens revisie

We besluiten gezamenlijk om de rest van het motorblok ook te inspecteren. Na het demonteren van de kleppendeksels en cylinderkoppen, die overigens geheel in de trend van de tot nu toe overige gecontroleerde delen ook totaal versleten onderdelen zoals kleppen en klepgeleiders blijken te hebben, demonteren we de cylinders. De cylinders blijken opnieuw zijn te geboord. Daarnaast zijn er nieuwe zuigers en zuigerveren gemonteerd. op zich goed nieuws, ware het niet dat de zuigerveren onderste boven zijn gemonteerd. Al Sleutelend komen we nu Automatisch uit bij het onderblok, waar de krukas zich schuilhoudt.  Als we de speling controleren van de drijfstangen t.o.v. de big end pin, voelen en horen we genoeg. Alles bij elkaar opgeteld, komen we tot de conclusie dat het motorblok  eigenlijk tot de laatste draad toe versleten is. Het enige wat hier nu nog volstaat is een volledige revisie.

De krukas wordt gereviseerd en dus voorzien van nieuwe big end pin en krukas lagers. De breatherhole in het carter heeft diepe krassen, en zal uit worden gefreesd waarna er een nieuwe bus in geperst zal worden. Ook de oliepomp is niet meer te redden. In het oliepomphuis zitten diepe krassen, wat ten koste zal gaan van de oliedruk. De pomp wordt dan ook vervangen door een S&S oliepomp. De nokkenas, nokvolgers, tappetblocks en stoterstangen krijgen ook allemaal een plek in het rusthuis. De cylinderkoppen zijn zoals al eerder vermeld verschillend, en er zit ruimte op de klepgeleiders e.d. Het is dus de afweging waard om de koppen te vervangen door een nieuwe set. Je bent iets meer kwijt dan aan de revisie van de cylinderkoppen, maar je hebt dan wel alles nieuw, en kunt ze meteen monteren. Wij kiezen er dan ook voor om nieuwe S&S cylinderkoppen te monteren, met een standaard compressieverhouding. Deze S&S koppen hebben met betrekking tot de benzine toevoer een betere flow dan de standaard koppen. Cosmetisch gezien hebben we voorafgaand aan deze werkzaamheden de carters e.d. even gestraald. Zo is het motorblok niet alleen van binnen geheel nieuw, maar ziet het er ook aan de buitenzijde weer fris uit.

Shovelhead motorblok gereviseerd

Na het motorblok komen we uit bij de versnellingsbak. De motor heeft een aantal weken op zijn beurt staan wachten bij ons in de stalling. Daarbij heeft hij de plek waarop de motor gestald stond even flink gemarkeerd. Op de vloer treffen we een grote plas olie aan. De 4 speed versnellingsbakken van de shovelhead ® modellen staan overigens redelijk bekend om hun olielekkage, maar deze motor is voorzien van een 5-speed gear set in een 4 speed behuizing. Gezien de olielekkage is de conversie niet helemaal goed gegaan. O.a. het blinde lager van de countershaft steekt zover uit de versnellingsbak dat het geraakt wordt door de secundaire ketting. Het lager is dan ook al voor de helft doorgesleten. De mainshaft die vanuit de versnellingsbak in de primaire kast uitkomt, en waarop de clutch hub zit gemonteerd is ook flink beschadigd. Het blijkt dat de clutch hub en de mainshaft niet bij elkaar passen, maar het is toch iemand gelukt dit op elkaar te monteren. Het gevolg is echter wel dat de mainshaft onbruikbaar is geworden.  Al met al is dit dus ook weer een flinke deceptie, en zal het ook bij de versnellingsbak  op totale revisie uitdraaien.

Na overleg met de eigenaar over de kosten om de huidige versnellingsbak weer goed werkend te krijgen wordt in overleg besloten om deze versnellingsbak te laten voor wat het is. Er zitten teveel haken en ogen en teveel kosten aan in verhouding tot de nieuwprijs van een nieuwe versnellingsbak om hem weer rijklaar te maken. We bestellen een nieuwe Revtech 4 Speed versnellingsbak met kickstart mogelijkheid en monteren deze in het frame.

Nieuwe revtech 4 speed versnellingsbak

Het motorblok en versnellingsbakgedeelte is daarmee afgehandeld. Verder repareren we geheel in lijn met de motor en versnellingsbakproblemen nog andere zaken m.b.t. olietank, remmen,vering, elektra e.d.  waar we u verder maar niet mee lastig vallen. Naast alle broodnodige voorgaande reparaties doen we ook nog enkele aanpassingen van cosmetische aard. Zo vervangen we het 19 inch voorwiel door een 16 inch wiel en wordt de 3,5 gallon tank vervangen door een 5 gallon tank. Als deze delen dan weer matzwart terug komen van de spuiter kunnen we de motor afmonteren.

Alles bij elkaar opgeteld  is het een motor met een heel verhaal geworden waarbij we constant in overleg zijn geweest met de eigenaar over de te bewandelen weg. Na deze winterperiode waarin bijna alle zaken die je aan kunt pakken ook daadwerkelijk aangepakt zijn, mag het met recht een hele mooie shovelhead ® zonder onderhuidse problemen genoemd worden.

Wilt u alle foto’s bekijken van deze revisie? neem dan een kijkje in het foto album op google foto’s. Klik op de onderstaande foto.

Harley davidson shovelhead revisie voltooid

 

PM contour handlebar controls

Geplaatst door Tjalle Reitsma op 15 november 2013
Geplaatst in: Voltooide projecten, Werkzaamheden werkplaats. Tags: contour, handlebar controls, Performance machine, PM, switch housings.

PM contour handlebar controls

Van deze 2007 Street bob, gaan we de standaard schakelaarhuizen, schakelaars en hoofdremcylinder vervangen door de PM contour handlebar controls. Daarnaast gaan we de koppeling die nu nog bedient wordt met een kabel hydraulisch bedienen. Ook hier heeft PM een Hydraulic clutch master cylinder voor.

de sets kunnen geleverd worden in een gepolijste of een zwart geanodiseerde versie. In dit geval kiezen we voor de zwarte variant.

We hebben nodig:

  • PM contour clutch master cylinder ( with starter interrupt switch)
  • PM contour brake master cylinder ( with brake light switch)
  • PM contour switch housings
  • PM throttle housing
  • PM switch housing spacers
  • PM Fatbar spacers
  • PM Renthal handgrips
  • PM clutch housing
  • Brakeline & banjo’s

Pm contour hand controls

De PM switch housings zijn voorzien van 3 schakelaars . Aan de linkerzijde voor knipperlicht,dim-groot licht en claxon. Aan de rechterzijde: knipperlicht,start en stop knop. De bedrading moet door het stuur getrokken worden, en hiervoor dien je ook extra gaten in het stuur te boren. De bedrading moet verderop weer aan de bekabeling van de motor gesoldeerd worden.

Voor het aansluiten van de brake & clutch master cylinder gebruiken we goodridge “ebony” brake lines. Deze leidingen zijn in bijna alle lengten kant en klaar verkrijgbaar, en zijn tevens ook helemaal in het zwart uitgevoerd.

Op deze motor zitten nog de standaard knipperlichten. Voor de bedrading van deze lichten hebben we nog twee extra gaatjes in het stuur gemaakt. Daarnaast hebben we op de draaibank nog twee verloopbusjes gefabriceerd om ze te kunnen monteren. Een set nieuwe PM renthal grips maken het geheel af!

Heb jij ook interesse in deze PM handlebar control set, die je stuur/motor een heel ander aanzien geeft? neem dan eens contact met ons op: 0515-573899 (extra foto’s zie hieronder, voor de link)

Performance machine contour hand controls

Klik op de foto, om het gehele foto-album te bekijken

Reverse gear Harley Davidson ®

Geplaatst door Tjalle Reitsma op 23 mei 2013
Geplaatst in: Voltooide projecten, Werkzaamheden werkplaats. Tags: 5 speed, 6-speed, achteruitversnelling, harley davidson ®, reverse gear, touring, trike, zijspan.

Reverse gear Harley Davidson ®

Wist u dat Harley Davidson ® motoren ook achteruit kunnen rijden? De Harliepleats heeft al menig motor voorzien van een achteruitversnelling.

De achteruitversnelling oftewel de reverse gear kit is uitermate handig voor zware touring motoren, zijspannen en trikes. Met deze kit hoeft u de motor niet meer achteruit uit de garage te duwen of al steppend achteruit in een parkeerplek te manoeuvreren.

De reverse gear kit is er voor 5 & 6 Speed versnellingsbakken. Alle overige versnellingen blijven behouden. Interesse in een achteruitversnelling, neem dan eens contact met ons op. Klik op de foto, en bekijk alle foto’s van de reverse gear inbouw in ons foto-album.

Vergeet ook niet onze facebookpagina te bezoeken, voor meer projecten en werkzaamheden.

 

reverse gear achteruitversnelling harley

Klik op de foto om het gehele foto-album te bekijken

 

Naast de reguliere onderhouds en reparatie-werkzaamheden kunnen we bij de Harliepleats je ook van dienst zijn met bijvoorbeeld deze onderstaande werkzaamheden:

  1. Montage brede voorvork eventueel in combinatie met breed voorwiel
  2. Montage breed/dik achterwiel met bijbehorende werkzaamheden
  3. Monteren van bijv. een Apehanger stuur
  4. Reviseren & inbouwen/vervangen van motorblokken en versnellingsbakken
  5. Direct link flashtuning( software update Injectie) in combinatie met nieuwe uitlaten en luchtfilter
  6. Verbouwen / aanpassen van Harley Davidson ® motoren in de breedste zin van het woord
  7. Restaureren van oldtimer Harley Davidson ® motoren
  8. etc. etc.

Nieuwe wielen 2007 Night Train

Geplaatst door Tjalle Reitsma op 8 januari 2013
Geplaatst in: Voltooide projecten, Werkzaamheden werkplaats. Tags: achterspatbord night train, gecoate wielen harley, jorn voorvork, night train verbouwing.

Nieuwe wielen 2007 Night Train

Deze Night train uit 2007 is door ons voorzien van nieuwe spaakwielen. Er is gekozen voor 18 inch zwart gecoate velgen in combinatie met RVS spaken. Tevens is er een nieuw sportief/kort model spatbord en een nieuwe koplamp gemonteerd, die goed bij de jorn voorvork passen.

Meer info kijk even op onze facebookpagina, of bel naar 01515-573899. Langskomen mag natuurlijk ook.

wielen night train

Naast de reguliere onderhouds en reparatie-werkzaamheden kunnen we bij de Harliepleats je ook van dienst zijn met bijvoorbeeld deze onderstaande werkzaamheden:

  1. Montage brede voorvork eventueel in combinatie met breed voorwiel
  2. Montage breed/dik achterwiel met bijbehorende werkzaamheden
  3. Monteren van bijv. een Apehanger stuur
  4. Reviseren & inbouwen/vervangen van motorblokken en versnellingsbakken
  5. Direct link flashtuning( software update Injectie) in combinatie met nieuwe uitlaten en luchtfilter
  6. Verbouwen / aanpassen van Harley Davidson ® motoren in de breedste zin van het woord
  7. Restaureren van oldtimer Harley Davidson ® motoren
  8. etc. etc.

Spuiten Harley Davidson Ultra

Geplaatst door Tjalle Reitsma op 19 april 2012
Geplaatst in: Voltooide projecten, Werkzaamheden werkplaats. Tags: spuiten harley davidson.

Spuiten Harley Davidson Ultra

De Harliepleats start binnkort weer met het opbouwen van deze Ultra classic uit 1996. Tank, spatborden, koffers e.d. zijn net terug van de spuiter en de motor kan dus weer opgebouwd worden.

Meer info en foto’s zie onze facebookpagina.

Spuiten harley davidson ultra

Naast de reguliere onderhouds en reparatie-werkzaamheden kunnen we bij de Harliepleats je ook van dienst zijn met bijvoorbeeld deze onderstaande werkzaamheden:

  1. Montage brede voorvork eventueel in combinatie met breed voorwiel
  2. Montage breed/dik achterwiel met bijbehorende werkzaamheden
  3. Monteren van bijv. een Apehanger stuur
  4. Reviseren & inbouwen/vervangen van motorblokken en versnellingsbakken
  5. Direct link flashtuning( software update Injectie) in combinatie met nieuwe uitlaten en luchtfilter
  6. Verbouwen / aanpassen van Harley Davidson ® motoren in de breedste zin van het woord
  7. Restaureren van oldtimer Harley Davidson ® motoren
  8. etc. etc.

Night Train verbouwing

Geplaatst door Tjalle Reitsma op 3 maart 2012
Geplaatst in: Voltooide projecten, Werkzaamheden werkplaats. Tags: dik achterwiel harley, verbouwing night train.

Night Train verbouwing

De werkplaats van de Harliepleats heeft een gehele verbouwing/ombouw voltooid van deze 2006 Night train. De Motor is o.a voorzien van een nieuwe voorvork, uitlaten,stuur, achterspatbord, voorwiel, voorspatbord, koplamp, zadel etc.

Meer informatie over deze verbouwing, kom eens langs. U kunt tevens het gehele foto-album over deze motor bekijken op picasa. Klik op de foto hieronder.

Vergeet ook niet onze facebookpagina te bezoeken, voor meer projecten en werkzaamheden.

 

night train 2006 rebuild

Klik op de foto om het gehele foto album te bekijken.


Naast de reguliere onderhouds en reparatie-werkzaamheden kunnen we bij de Harliepleats je ook van dienst zijn met bijvoorbeeld deze onderstaande werkzaamheden:

  1. Montage brede voorvork eventueel in combinatie met breed voorwiel
  2. Montage breed/dik achterwiel met bijbehorende werkzaamheden
  3. Monteren van bijv. een Apehanger stuur
  4. Reviseren & inbouwen/vervangen van motorblokken en versnellingsbakken
  5. Direct link flashtuning( software update Injectie) in combinatie met nieuwe uitlaten en luchtfilter
  6. Verbouwen / aanpassen van Harley Davidson ® motoren in de breedste zin van het woord
  7. Restaureren van oldtimer Harley Davidson ® motoren
  8. etc. etc.

FLSTFB Fatboy Lo fatspoke

Geplaatst door Tjalle Reitsma op 9 juli 2011
Geplaatst in: Voltooide projecten, Werkzaamheden werkplaats. Tags: fatboy lo, fatspoke wielen, FLSTFB.

FLSTFB Fatboy Lo fatspoke

In de zomer van 2011, hebben we deze fatboy lo onder handen genomen. Het meest in het oog springende detail zijn de 17 inch fatspoke wielen, die de motor een heel ander aangezicht geven.

Naast de 17 inch fatspoke wielen, die we overigens op maat hebben laten maken, zijn er nog heel veel overige accessoires gemonteerd. U kunt tevens het gehele foto-album over deze motor bekijken op picasa. Klik op de foto hieronder.

Vergeet ook niet onze facebookpagina te bezoeken, voor meer projecten en werkzaamheden.

 

FLSTFB Fatboy Lo 2010 fatspoke wheels

Klik op de foto om het gehele foto album te bekijken.

 

Accessoires:

  1. Roadking nacelle kit (zwart)
  2. Headlamp trim ring
  3. Heavy breather intake kit (luchtfilter)
  4. Skull spiegels
  5. Skull derby cover,timer cover  & axle covers
  6. Black chrome skull horn cover
  7. Skull footpegs, shifterpegs & brake pedal pad
  8. Zombie levers en schakelstang
  9. Dresser style stuur
  10. Etc,etc.

 

Naast de reguliere onderhouds en reparatie-werkzaamheden kunnen we bij de Harliepleats je ook van dienst zijn met bijvoorbeeld deze onderstaande werkzaamheden:

  1. Montage brede voorvork eventueel in combinatie met breed voorwiel
  2. Montage breed/dik achterwiel met bijbehorende werkzaamheden
  3. Monteren van bijv. een Apehanger stuur
  4. Reviseren & inbouwen/vervangen van motorblokken en versnellingsbakken
  5. Direct link flashtuning( software update Injectie) in combinatie met nieuwe uitlaten en luchtfilter
  6. Verbouwen / aanpassen van Harley Davidson ® motoren in de breedste zin van het woord
  7. Restaureren van oldtimer Harley Davidson ® motoren
  8. etc. etc.

XL 1200 Sportster restauratie

Geplaatst door Tjalle Reitsma op 7 augustus 2010
Geplaatst in: Voltooide projecten, Werkzaamheden werkplaats. Tags: coaten, harley, polijsten, restauratie, Sportster, XL1200.

XL 1200 Sportster restauratie

In augustus 2010, kregen wij de vraag of wij een 1997 sportster wilden restaureren. Op zich een opmerkelijke vraag, aangezien dit nog niet een zo heel oude motor is.

Het blijkt dat er achter deze motor een heel verhaal schuil gaat. De eigenaar heeft enkele jaren in Amerika gewoond en gewerkt, en heeft daar de Sportster ® ook aangekocht. De motor is daar naar volle tevredenheid bereden en gebruikt. Toen het dienstverband in Amerika ten einde kwam, en men weer terug naar Nederland verhuisde is de Sportster ook meegekomen in de verhuisboedel.

De Sportster heeft een speciaal plekje bij de eigenaar, en herinnert hem aan de fijne tijd aan de andere kant van de plas. Door omstandigheden en drukke werkzaamheden komt er van motorrijden echter lange tijd niks, waardoor de motor een beetje in de vergetelheid raakt. Dit doet de sporty echter geen goed, en na jaren van stilstand, rolt er dan ook een 1997 XL1200 Sportster in erbarmelijke staat bij ons de werkplaats binnen.

De enige oplossing om deze motor weer in zijn oude glorie te herstellen, is inderdaad een volledige restauratie van top tot teen. Klik op de foto, en bekijk alle foto’s van de restauratie in ons foto-album.

Vergeet ook niet onze facebookpagina te bezoeken, voor meer projecten en werkzaamheden.

 

restauratie xl 1200 sportster

Klik op de foto om het gehele foto album te bekijken.

 

Naast de reguliere onderhouds en reparatie-werkzaamheden kunnen we bij de Harliepleats je ook van dienst zijn met bijvoorbeeld deze onderstaande werkzaamheden:

  1. Montage brede voorvork eventueel in combinatie met breed voorwiel
  2. Montage breed/dik achterwiel met bijbehorende werkzaamheden
  3. Monteren van bijv. een Apehanger stuur
  4. Reviseren & inbouwen/vervangen van motorblokken en versnellingsbakken
  5. Direct link flashtuning( software update Injectie) in combinatie met nieuwe uitlaten en luchtfilter
  6. Verbouwen / aanpassen van Harley Davidson ® motoren in de breedste zin van het woord
  7. Restaureren van oldtimer Harley Davidson ® motoren
  8. etc. etc.

SJP Fatline voorvork

Geplaatst door Tjalle Reitsma op 19 mei 2007
Geplaatst in: Voltooide projecten, Werkzaamheden werkplaats. Tags: Fatline, SJP, softail, voorvork.

SJP Fatline voorvork

In mei 2007 monteerden we in deze softail standaard een SJP Fatline voorvork. Daarnaast werd er ook gelijk een Apehanger stuur gemonteerd.

Deze softail was door de eigenaresse nieuw gekocht in 2005. De achterkant van de motor is reeds voorzien van een 240 mm brede achterband, met een sportief achterspatbord. De blauwe kleurstelling maakt het een opvallend geheel.

Aan de voorkant van de motor is niet veel veranderd. Er is reeds een 18 inch voorwiel gemonteerd, met een kort spatbord, maar de voorvork is nog origineel. Tijd om verandering in aan te brengen, en de voorkant beter bij de achterkant aan te laten sluiten.

We monteren naar wens van de eigenaresse een SJP Fatline voorvork in de motor, en daarboven op zetten we een 10 inch Fat bubba apehanger. Vanzelfsprekend vervangen we ook de bekabeling en de remleiding, aangezien deze met het nieuwe stuur te kort zijn geworden.

Ook geinteresseerd in een andere voorvork of stuur, kom eens langs. Klik op de foto, en bekijk alle foto’s van de voorvork inbouw in ons foto-album.

Vergeet ook niet onze facebookpagina te bezoeken, voor meer projecten en werkzaamheden.

SJP fatline voorvork

Klik op de foto, om het gehele foto-album te bekijken.

 

Naast de reguliere onderhouds en reparatie-werkzaamheden kunnen we bij de Harliepleats je ook van dienst zijn met bijvoorbeeld deze onderstaande werkzaamheden:

  1. Montage brede voorvork eventueel in combinatie met breed voorwiel
  2. Montage breed/dik achterwiel met bijbehorende werkzaamheden
  3. Monteren van bijv. een Apehanger stuur
  4. Reviseren & inbouwen/vervangen van motorblokken en versnellingsbakken
  5. Direct link flashtuning( software update Injectie) in combinatie met nieuwe uitlaten en luchtfilter
  6. Verbouwen / aanpassen van Harley Davidson ® motoren in de breedste zin van het woord
  7. Restaureren van oldtimer Harley Davidson ® motoren
  8. etc. etc.

Complete ombouw Night train

Geplaatst door Tjalle Reitsma op 7 februari 2007
Geplaatst in: Voltooide projecten, Werkzaamheden werkplaats. Tags: jorn, night train, ombouw, verbouw, warrior.

Complete ombouw Night train

Het is winter 2007, en van een klant uit Leusden kregen we de mooie opdracht gegund om deze 2003 Softail Night train radicaal te verbouwen. Een hele mooie klus, met een prachtig eindresultaat.

De motor wordt helemaal gestript, totdat er alleen nog een frame met een motorblok en versnellingsbak op de hefbrug staan. Van daaruit wordt er begonnen met het weder opbouwen van de Night train nieuwe stijl. Er wordt een bredere achterbrug gemonteerd om ruimte te bieden aan de 4.oo x18 inch brede 5 spoke achtervelg van speed point,met een 250 mm brede achterband. De rem en de achterpulley worden aan de linkerzijde gecombineerd, zodat de rechterzijde van het wiel een strakke & cleane aanblik geeft. We gaan voor dit project voor zwart, en daar passen een zwarte hypercharger en set uitlaten van AS industries helemaal bij!.

Aan de voorkant wordt er een Jorn warrior voorvork gemonteerd met dubbele remschijven en een speciale bracket voor de V-Rod koplamp. De tank wordt gestretcht en er worden nieuwe Rick’s spatborden gemonteerd. In een notendop zijn dat de belangrijkste aanpassingen, maar daarnaast zijn er nog vele andere werkzaamheden verricht/ onderdelen gemonteerd om het onderstaande resultaat te bereiken.

Klik op de foto, en bekijk alle foto’s van de night train ombouw in ons foto-album.

Vergeet ook niet onze facebookpagina te bezoeken, voor meer projecten en werkzaamheden.

night train 2003 verbouwing

Klik op de foto, en bekijk alle foto’s in ons foto-album

 

Naast de reguliere onderhouds en reparatie-werkzaamheden kunnen we bij de Harliepleats je ook van dienst zijn met bijvoorbeeld deze onderstaande werkzaamheden:

  1. Montage brede voorvork eventueel in combinatie met breed voorwiel
  2. Montage breed/dik achterwiel met bijbehorende werkzaamheden
  3. Monteren van bijv. een Apehanger stuur
  4. Reviseren & inbouwen/vervangen van motorblokken en versnellingsbakken
  5. Direct link flashtuning( software update Injectie) in combinatie met nieuwe uitlaten en luchtfilter
  6. Verbouwen / aanpassen van Harley Davidson ® motoren in de breedste zin van het woord
  7. Restaureren van oldtimer Harley Davidson ® motoren
  8. etc. etc.

Harley springer met 230 mm achterband

Geplaatst door Tjalle Reitsma op 15 december 2006
Geplaatst in: Voltooide projecten, Werkzaamheden werkplaats.

Harley springer met 230 mm achterband

Deze FXSTS Softail Springer ® gaat van een 130 mm brede achterband naar een 230 mm brede achterband

Het 21 inch voorwiel is reeds vervangen door een 16 inch voorwiel met een 130 mm brede voorband. Om de achterkant naar wens van de klant te maken, zal  de achterbrug vervangen worden en enkele aanpassingen gedaan worden aan de versnellingsbak, om uiteindelijk plaats te kunnen bieden aan het 230 mm brede achterwiel.

Als achterspatbord wordt er gebruik gemaakt van een Metapol spatbord. Tevens wordt de 3,5 gallon benzine tank vervangen door een 6 gallon exemplaar.

Klik op de foto, en bekijk alle foto’s van de Fat ass springer ombouw in ons foto-album.

Vergeet ook niet onze facebookpagina te bezoeken, voor meer projecten en werkzaamheden.

FXSTS springer 230 achterband

klik op de foto, en bekijk alle foto’s in het foto-album

 

Naast de reguliere onderhouds en reparatie-werkzaamheden kunnen we bij de Harliepleats je ook van dienst zijn met bijvoorbeeld deze onderstaande werkzaamheden:

  1. Montage brede voorvork eventueel in combinatie met breed voorwiel
  2. Montage breed/dik achterwiel met bijbehorende werkzaamheden
  3. Monteren van bijv. een Apehanger stuur
  4. Reviseren & inbouwen/vervangen van motorblokken en versnellingsbakken
  5. Direct link flashtuning( software update Injectie) in combinatie met nieuwe uitlaten en luchtfilter
  6. Verbouwen / aanpassen van Harley Davidson ® motoren in de breedste zin van het woord
  7. Restaureren van oldtimer Harley Davidson ® motoren
  8. etc. etc.

Servicar restauratie

Geplaatst door Tjalle Reitsma op 23 februari 2005
Geplaatst in: Voltooide projecten, Werkzaamheden werkplaats. Tags: harley davidson ®, restauratie, servicar.

Servicar restauratie

Voor eigen gebruik restaureerden wij de onderstaande Harley Davidson ® servicar.

Klik op de foto, en bekijk alle foto’s van de servicar restauratie in ons foto-album.

Vergeet ook niet onze facebookpagina te bezoeken, voor meer projecten en werkzaamheden.

restauratie harley davidson servicar

klik op de foto, om nog meer foto’s te bekijken in ons foto-album.

 

Naast de reguliere onderhouds en reparatie-werkzaamheden kunnen we bij de Harliepleats je ook van dienst zijn met bijvoorbeeld deze onderstaande werkzaamheden:

  1. Montage brede voorvork eventueel in combinatie met breed voorwiel
  2. Montage breed/dik achterwiel met bijbehorende werkzaamheden
  3. Monteren van bijv. een Apehanger stuur
  4. Reviseren & inbouwen/vervangen van motorblokken en versnellingsbakken
  5. Direct link flashtuning( software update Injectie) in combinatie met nieuwe uitlaten en luchtfilter
  6. Verbouwen / aanpassen van Harley Davidson ® motoren in de breedste zin van het woord
  7. Restaureren van oldtimer Harley Davidson ® motoren
  8. etc. etc.

S&S Eigenbouw

Geplaatst door Tjalle Reitsma op 23 juni 2003
Geplaatst in: Voltooide projecten, Werkzaamheden werkplaats. Tags: eigenbouw, S&S.

S&S Eigenbouw

Wat begon met de aanschaf van een 96 CI motorblok wat de onderbouw moest gaan worden van een Salontafel, eindigde in een compleet eigenbouwproject. Het zou Harliepleats eerste project ooit worden!, waar we nog met veel plezier aan terug denken.

De Basis is een VG frame , met een S&S Motorblok en Rev-tech versnellingsbak. Daarom heen bouwden we een complete motor met veel handgemaakte onderdelen.

Klik op de foto, en bekijk alle foto’s van de S&S eigenbouw ombouw in ons foto-album.

Vergeet ook niet onze facebookpagina te bezoeken, voor meer projecten en werkzaamheden.

S&S superstock 96 ci eigenbouw

Klik op de foto om alle foto’s te bekijken in het foto-album

 

Naast de reguliere onderhouds en reparatie-werkzaamheden kunnen we bij de Harliepleats je ook van dienst zijn met bijvoorbeeld deze onderstaande werkzaamheden:

  1. Montage brede voorvork eventueel in combinatie met breed voorwiel
  2. Montage breed/dik achterwiel met bijbehorende werkzaamheden
  3. Monteren van bijv. een Apehanger stuur
  4. Reviseren & inbouwen/vervangen van motorblokken en versnellingsbakken
  5. Direct link flashtuning( software update Injectie) in combinatie met nieuwe uitlaten en luchtfilter
  6. Verbouwen / aanpassen van Harley Davidson ® motoren in de breedste zin van het woord
  7. Restaureren van oldtimer Harley Davidson ® motoren
  8. etc. etc.
  • Start hier met shoppen ↓

    • Benzinetank | coating | Benzinedop (13)
    • Rubber parts (10)
    • Motorhoes | Afdekhoes (1)
    • Motorkleding (62)
    • Motorhelmen & Vizieren (38)
    • Motortassen & Koffers (31)
    • Geen categorie (4)
    • Nieuwe producten (4)
    • Uitgelicht (9)
    • Sloten (schijfrem & ketting) (18)
    • Batwing fairing Memphis shades (38)
    • Gauntlet fairing memphis shades (10)
    • Road warrior fairing memphis shades (26)
    • Killer custom fairings (1)
    • Custom access fairings (5)
    • Burly Fairings (3)
    • Mid frame & Batwing air deflector (3)
    • Windschermen Harley Davidson ® (21)
    • USB oplaadpunt telefoon & navi (6)
    • Motorolie | Oliefilters | Smeermiddelen (64)
    • Olieslang-benzineslang en slangklemmen (5)
    • Kilometertellers en toebehoren (49)
    • Pakkingen & pakkingsets (87)
    • Vering en Voorvork (21)
    • Motor mount & stabilizers (6)
    • Wiellagers (2)
    • Remdelen | Brake (112)
    • Nokkenaskettingspanners twin cam (1)
    • Rocker lockers (4)
    • Koppeling | Clutch (15)
    • Primaire aandrijving (40)
    • Motorverlichting | Lightning (104)
    • Zadels Harley Davidson ® (33)
    • EMD covers en koplampen (20)
    • Bagagerekken | Luggage racks (13)
    • Kentekenplaathouders (16)
    • Sturen-Handvaten-Spiegels (64)
    • Forward controls en footpegs (43)
    • Elektrisch (ontsteking & laderij) (147)
    • Harley Uitlaat | Uitlaatsystemen (123)
    • Luchtfilter-carburateur & Injectie (166)
    • Poetsmiddelen (21)
    • Harley davidson accu's (31)
    • Tools | gereedschap (50)
    • Service manuals (5)
  • Veilig betalen bij Harliepleats

  • Verzending via POSTNL

  • Like & Bekijk ons op Facebook

    Harliepleats
  • Nieuws (laatst geplaatst)

    • Miller harley uitlaten EC gekeurd
    • FXBB Streetbob update
    • Harley ® compensating sprocket upgrade
    • S&S P-series motorblok
    • Nokkenas upgrade milwaukee 8 touring
    • Scorpion Exo combat evo helmen
    • Ride on bandensealant en balanceergel
    • R09 ROOF BOXXER
    • T.P.P Variable pressure clutch
    • Montage Andrews EV 23 Nokkenas in evolution
    • Rocker lockers voor Twin cam
    • Monimoto smart motoralarm met GPS-GSM en bluetooth
    • S&S gear driven camchest kit Twin cam
    • Kess Tech ESE systeem
    • Road warrior fairing Memphis shades
  • Bezoektijden Harliepleats

    Maandag: Gesloten voor bezoekers
    Dinsdag: Gesloten voor bezoekers
    Woensdag t/m Vrijdag:
    Ochtend : 09:30 – 12:30
    Middag: 13:30 – 17:30
    Zaterdag: 09:30 – 12:30  |  13:30 – 17:00

    Let ook hierop:

    • Tussen 12:30 & 13:30 uur zijn wij gesloten!
    • Zondagen en Feestdagen gesloten
    •  Telefonisch tussen 10.00-12.00 & 14.00 – 17.00 uur

    Bent u van plan om op woensdag t/m vrijdag tussen 09:30 uur en 17: 30 uur langs te komen, dan is het raadzaam om vooraf even te bellen waarvoor u komt. Dit om eventuele teleurstellingen te voorkomen.

    Op sommige momenten is het te druk voor ons kleine team in de winkel/werkplaats om u telefonisch te woord te kunnen staan. In dat geval kunt u ons ook een e-mail sturen als alternatief.

    Vertegenwoordigers uitsluitend na telefonische afspraak.

  • Berichten per categorie

    • Bedrijfsnieuws (10)
    • Kleding (3)
    • Motorhelmen & Vizieren (9)
    • Productnieuws (33)
    • Werkzaamheden werkplaats (64)
      • Algemeen (14)
      • Carburateur & Luchtfilter (5)
      • Kop en voetpakkingen vervangen (2)
      • Nokkenaskettingspanners T.C. (4)
      • Oliepomp twin cam (3)
      • Revisiewerkzaamheden (9)
      • Stage 1 update (5)
      • Uitlaten Harley Davidson ® (11)
        • Kess tech uitlaten EC goedgekeurd (6)
      • Versnellingsbakwerkzaamheden (3)
      • Voltooide projecten (21)
    • logo-zodiac
    • logo-dragspecialties
    • logo-motorcyclestorehouse
    • logo-cci
  • Onafhankelijk Harley Davidson ® specialist in Nederland / Friesland

    Harliepleats is een onafhankelijk merkspecialist die zich gespecialiseerd heeft in de verkoop & reparatie van Harley Davidson ® occasions/motoren en hieraan gerelateerde accessoires en onderdelen. Vooral op het gebied van technische onderdelen hebben wij veel op voorraad in ons eigen magazijn.

    Onafhankelijk specialist betekent dat wij ons helemaal op eigen kracht & initiatief hebben gespecialiseerd in bovenstaand merk motorfiets. Wij hebben dan ook géén officiële dealer status en onderhouden dan ook géén enkele zakelijke relatie met de importeur en/of fabrikant van dit merk.

    Wij beschikken over een compleet uitgeruste werkplaats die geheel is afgestemd op het onderhouden en repareren van Harley Davidson ® motoren. In onze naastgelegen showroom vindt u meestal zo'n 20 Harley Davidson ® kwaliteits-occasions , die door ons streng geselecteerd zijn op kwaliteit. U vindt bij ons een occasion waar u op kunt vertrouwen, en waar wij volledig achter kunnen staan!

    Als je jouw Harley Davidson ® droom occasion hebt uitgezocht in onze showroom, helpen we je daarna graag ook in de bijpassende kleding. Daarom hebben wij stoere motorjassen, motorbroeken, motorlaarzen, motorschoenen, motorhandschoenen en motorkollen te koop.

    Wij bieden u tevens een ruim assortiment pilotenhelmen, jethelmen en systeemhelmen van  o.a. de merken Roof, IXS,Caberg, Davida, Premier, Scorpion etc. Aanvullend op de helmen hebben we ook motorvizieren en motorbrillen.

    Polpulaire producten in ons assortiment zijn momenteel de memphis shades Batwing Fairing  en de clubstyle memphis shades road warrior fairing. Na montage van deze fairings krijgt je motor een heel ander uiterlijk, en zul je meer rijcomfort ervaren.

    Voor het onderhoud van je Harley Davidson ® hebben wij o.a. motorolie, oliefilters, smeermiddelen en pakkingen in het assortiment. Laat u het onderhoud aan uw Harley Davidson ® liever aan een specialist over? Ook daarvoor bent u bij ons aan het juiste adres.

    Ook hebben we accu's voor Harley Davidson motoren, motorverlichting,  gereedschap, luchtfilters en nog veel meer accessoires en onderdelen op voorraad. Ontdek Harliepleats, bestel online of kom langs in onze winkel!

    Ga naar onze personal Zodiac webshop om uw Zodiac parts te bestellen : Zodiac parts by Harliepleats. Vul uw winkelmandje met benodigde onderdelen, en voltooi de check out procedure. Daarna ontvangt u van ons een vooraf te betalen factuur van uw bestelling, en informatie over de levertijd.

Duizenden onderdelen & accessoires in onze webshop

Meer dan 10.000 producten uit eigen voorraad leverbaar. Webshop wordt elke dag aangevuld met nieuwe producten!

Dealer van : Motorcycle storehouse, Zodiac, Custom chrome & Parts europe

    • Motorhelmen & Vizieren
    • Sloten (schijfrem & ketting)
    • Batwing fairing Memphis shades
    • Gauntlet fairing memphis shades
    • Windschermen Harley Davidson ®
    • Motorolie | Oliefilters | Smeermiddelen
    • Pakkingen & pakkingsets
    • Remdelen | Brake
    • Koppeling | Clutch
    • Primaire aandrijving
    • Motorverlichting | Lightning
    • Zadels Harley Davidson ®
    • EMD covers en koplampen
    • Bagagerekken | Luggage racks
    • Kentekenplaathouders
    • Handlebars, grips & mirrors
    • Forward controls en footpegs
    • Elektrisch (ontsteking & laderij)
    • Harley Uitlaat | Uitlaatsystemen
    • Luchtfilter-carburateur & Injectie
    • Motorjassen
    • Motorschoenen en motorlaarzen
    • Motorbroeken
    • Motorhandschoenen
    • Motorkollen en facemasks
    • Motortassen & Koffers
    • Poetsmiddelen
    • Harley davidson accu’s
    • Tools | gereedschap
    • Motorjas leer
    • Sale motorjassen
  • Handige informatie

    • Verzendbeleid
    • Retouren
    • Algemene voorwaarden
    • Privacy
    • Disclaimer
    • Harley Davidson specialist
  • Adres & Contactinformatie

    Harliepleats
    Bolswarderweg 4A
    8759 LA Exmorra
    (nabij Bolsward)
    (T) 0515-573 899
    (E) info@harliepleats.nl

    • 1481738500_12
    • 1481738525_4
    • 1481738554_2
    • 1481738535_1
    • 1481738613_43
  • Zoeken op zoekwoord

    6-speed 1340 cc harley davidson evolution revisie apehanger carlini Cult werk voorvork cover kit direct link tuning e-keurmerk uitlaten harley davidson electronisch regelbare uitlaten evolution fatboy lo Goedgekeurde uitlaten Harley davidson gpa aircraft harley harley davidson ® HD ® onderdelen Kess Tech Kess tech uitlaatsysteem Kess tech uitlaten Kess Tech uitlaten Harley davidson kess tech uitlaten te koop kevlar jeans MCS aanbieding night train night train verbouwing restauratie revisie evolution motorblok revisie harley revisie harley davidson revisie harley davidson evolution 1340 cc revisie shovelhead revisie versnellingsbak harley Roof boxer v8 S&S scorpion helmen dealer scorpion helmen friesland scorpion helmen nederland softail stage 1 luchtfilter harley streetbob touring twin cam vance & hines vance & Hines big radius verbouwing night train zippers
  • Webshop en Marketing door Tjalle Reitsma (jr). Special thanks to BR.