Ga naar mijn account - Bezoek de Zodiac Shop -
0 items - € 0,00
MENUMENU
  • Occasions
  • Webshop
    • Bekijk alle producten
      • Nieuwe producten
      • Uitgelicht
    • Motorkleding
      • Motorhelmen & Vizieren
      • Motorschoenen en motorlaarzen
      • Motorbroeken
      • Motorjas leer
      • Motorhandschoenen
      • Motorkollen en facemasks
      • Sale motorjassen
    • Parts / onderdelen
      • Motortassen & Koffers
      • Batwing fairing Memphis shades
      • Gauntlet fairing memphis shades
      • Road warrior fairing memphis shades
      • Burly Fairings
      • Kettingsloten
      • Remschijfsloten
      • Windschermen Harley Davidson ®
      • Motorverlichting | Lightning
      • Zadels Harley Davidson ®
      • Bagagerekken | Luggage racks
      • Harley Uitlaat | Uitlaatsystemen
      • Harley davidson accu's
    • Meer motoronderdelen
      • Kilometertellers en toebehoren
      • Pakkingen & pakkingsets
      • Vering en Voorvork
      • Motor mount & stabilizers
      • Wiellagers
      • Remdelen | Brake
      • Koppeling | Clutch
      • Primaire aandrijving
      • EMD covers en koplampen
      • Kentekenplaathouders
      • Forward controls en footpegs
      • Sturen-Handvaten-Spiegels
      • Elektrisch (ontsteking & laderij)
  • Motorkleding
  • Onderdelen
  • Werkplaats
  • Winterstalling
  • Harliepleats
    • Help
    • Over ons
    • Historie
    • Klantervaringen
    • Direct link tuning
  • Nieuws
  • Contact
  • Verzending NL € 6,95
  • Snelle levering*
  • Veilig betalen
  • 30 jaar ervaring
  • Veel op voorraad
  • Winkel & webshop
  • EU shipping

Harley ® compensating sprocket upgrade

Geplaatst door Tjalle Reitsma op 16 november 2021
Geplaatst in: Algemeen, Productnieuws, Werkzaamheden werkplaats. Tags: bonkende geluiden uit primaire kast harley, compensating sprocket harley, dark horse cranckworks man o war motorsprocket, harley compensator vervangen, klonkende gluiden uit primaire kast harley, man o war motorsprocket, starterkrans stuk door compensator, startproblemen door harley compensator.

Harley ® compensating sprocket upgrade

Harley ® compensating sprocket upgrade. In de primaire kast van de Harley Davidson ® motoren bevindt zich de compensating sprocket. Dit onderdeel vangt de schokken op van de krukas, die kunnen ontstaan bij het optrekken en afremmen op de motor. Door de aanwezigheid van de compensator worden de (motor) schokken niet doorgegeven aan de aandrijflijn wat slijtage aan andere componenten op zou kunnen leveren, en tevens kan zorgen voor een onplezierige motorbeleving.

Compensating sprocket problemen en gevolgen:

Op zich dus een nuttig onderdeel in je primaire kast. Een compensator of componenten hiervan slijten echter wel, wat ervoor kan zorgen dat er hinderlijke”klonkende” geluiden na verloop van tijd uit de primaire kast komen. Vaak hoor je dit geluid als je de motor uitzet, waarbij de motor bijna tot stilstand komt. Veelal wordt dit veroorzaakt door het verenpakket dat onderdeel uitmaakt van de compensating sprocket. Vooral bij modellen vanaf 2006 komen wij vaak tegen dat de veren niet genoeg voorspanning geven aan de compensator, waardoor deze te gemakkelijk heen en weer kan bewegen.

Bekende problemen van te slappe veren in de compensator zijn o.a. defecten aan de startmotor en starterkransen. Grijpt de startmotor in eerste instantie wel aan, maar slaat hij kort daarna terug met een knarsend / ratelend metaalachtig geluid, dan is je compensator hoogstwaarschijnlijk versleten. Daarnaast heeft een niet goed werkende compensator ook invloed op de levensduur van primaire lagers/ lagerbussen en versnellingsbaklagers.

Op de bovenstaande foto ziet u een standaard Harley Davidson ® compensator van een 2009 Roadking classic ®. In de rechter inzet op de foto is het onderdeel gemonteerd, maar als wij de onderdelen uit elkaar halen en naast elkaar leggen, dan kun je zien dat de compensator een (te) grote uitslag heeft. Op de linker inzet kunt u het verenpakket zien, wat bij 2006-2011 Harley ® modellen aan de rotor vast zit. Bij andere bouwjaren zit het verenpakket weer op een andere wijze gemonteerd.

Man o War motorsprocket:

Doordat er veel problemen zijn met de standaard Harley ® compensating sprockets is een amerikaans bedrijf na veel engineering en testen op de markt gekomen met de man o war motorsprocket voor Harley Davidson ® twin cam en milwaukee 8 modellen. Dit onderdeel is uniek, aangezien het niet gebruik maakt van een verenpakket. Inwendig is dit tandwiel voorzien van rubber bussen, die de pulserende bewegingen van de krukas soepel op kunnen vangen zonder dat dus ten koste gaat van comfort of directe krachtoverbrenging.

De man o war motorsprocket is m.b.t. de inwendige rubber bussen volledig vervangbaar. M.a.w. de rubber bussen in het tandwiel kunnen vervangen worden. Hiervoor zijn “cushion replacement ” kits te koop. In de basis dus een stuk duurzamer en voordeliger dan het aanschaffen van een nieuwe & prijzige OEM compensating sprocket.

Man o war motorsprocket voor twin cam

Meer foto’s zien van de montage? Klik dan op de foto hierboven, en bekijk het google foto album van Harliepleats

T.P.P Variable pressure clutch

Geplaatst door Tjalle Reitsma op 28 juli 2018
Geplaatst in: Algemeen, Productnieuws. Tags: 712126 T.P.P Variable pressure clutch, 712127 T.P.P Variable pressure clutch, T.P.P Variable pressure clutch, variable pressure clutch harley, VP70T T.P.P Variable pressure clutch, VP84T T.P.P Variable pressure clutch.

T.P.P Variable pressure clutch

T.P.P Variable pressure clutch is een kit die gemonteerd kan worden op de originele bestaande Harley Davidson ® koppelingen. Deze variable pressure clutch is voorzien van gewichtjes die door middelpunt vliegende kracht druk uitoefen op de koppelingsveer. Lichter te bedienen bij lagere toerentallen, sterker bij hogere toerentallen.

T.P.P Variable pressure clutch

Variable pressure clutch VP84T 2007 up twin cam Excl. hydr. koppeling

In het toerengebied van ± 950 t/m 3000 toeren rijdt je veel met een Harley ® en maak je tevens veel schakelbewegingen. Met de T.P.P Variable pressure clutch gemonteerd zul je in dit gebied een veel lichtere bediening ervaren van de koppelingshendel. In de meeste gevallen tot wel 40% en in geval van pre 2004 sportster kan het zelfs wel tot 55% lichter gaan.

Kom je hoger in toeren, dan draait vanzelfsprekend de koppeling ook sneller. De gewichtjes van de Variable pressure clutch zullen dan door de middelpunt vliegende kracht meer druk uitoefenen op de koppelingsveer, om te voorkomen dat de koppeling gaat slippen. De koppeling zal dan dus wel weer iets zwaarder te bedienen zijn.

Conclusie:

Met de variable pressure clutch heb je dus een lichtere bediening van de koppelingshendel bij stationair t/m ± 3000 toeren . In het hogere toerengebied, waarbij er vraag is om veel koppel zorgen de druk van de gewichtjes ervoor dat de koppeling sterker is en niet zal gaan slippen.

T.P.P Variable pressure clutch

Voordelen T.P.P Variable pressure clutch:

  • Tot 3000 toeren tot wel 40 % lichter te bedienen koppelingshendel (verschilt echter per model)
  • Lichter bij lagere toerentallen, sterker bij hogere toerentallen
  • Beter vrijkomende koppeling
  • Gemakkelijker om de neutraal stand te vinden
  • Past achter de meeste derby covers

T.P.P Variable pressure clutch toepassingen:

  • Klik op deze link en bekijk alle Variable pressure clutch modellen & prijzen.

Montage Andrews EV 23 Nokkenas in evolution

Geplaatst door Tjalle Reitsma op 14 januari 2018
Geplaatst in: Algemeen, Revisiewerkzaamheden, Werkzaamheden werkplaats. Tags: 44 mm cv carburateur monteren, Andrews EV 23 nokkenas, meer trekkracht evolution 1340 cc, Nokkenas Andrews EV 23 monteren, Nokkenas evolution 1340 cc vervangen, nokvolgers vervangen harley davidson, S&S Steel breather valve, Stalen breather monteren, Tappets vervangen harley davidson.

Montage Andrews EV 23 Nokkenas in evolution

Montage Andrews EV 23 Nokkenas in evolution Roadking 1340 cc uit 1996. Tevens voerden wij nog enkele updates uit waarover wij u in dit artikel graag meer vertellen.

Preventief onderhoud:

De betreffende motor waarmee we aan de slag gaan is een Harley Davidson ® Roadking ® uit 1996. Na ± 65.000 km is het tijd voor preventief onderhoud. De Evolution motorblokken die gemaakt en gebruikt zijn tussen 1984 en 1999, zijn zonder twijfel een van de betrouwbaarste motorblokken die gemaakt zijn door Harley Davidson ®  Ook deze eigenaar denkt wel eens na over een andere motor, maar wil eigenlijk geen afstand doen van het karakter en bijbehorende betrouwbaarheid van het Evo. motorblok

Bij de bovengenoemde kilometerstand is het echter wel van belang dat de nokkenas en eigenlijk met name de nokvolgers gecontroleerd en eventueel vervangen worden. De nokvolgers lopen over de nokkenas en zijn voorzien van kleine naaldlagers. Op de naaldlagers kan ruimte komen, waardoor de naaldjes eruit vallen, en ongewenst op reis gaan door het motorblok met alle gevolgen van dien.

Bij deze Roadking vervangen we preventief de nokvolgers, nokkenas en de plastic breather in het onderblok. De standaard nokkenas wordt ingeruild voor een nieuwe Andrews EV23 nokkenas. Deze nokkenas is geschikt voor Carburateur en injectie modellen en heeft de onderstaande eigenschappen:

  • Bolt in nokkenas ( geen modificaties nodig m.b.t. koppen, klepveren e.d.)
  • Geschikt voor standaard compressie verhouding
  • Geschikt voor zware touring modellen
  • werkbare gebied loopt van 1800-5200 toeren
  • Meer koppel en vermogen in bovenstaande toeren gebieden

Met de Andrews EV23 nokkenas zal de motor straks een aanzienlijke verbetering in trekkracht hebben.De plastic breather zit naast de nokkenas en zorgt voor de carter ontluchting van het motorblok. Dit plastic geval vervangen we door een S&S breather valve van staal, die nou eenmaal minder vervorming en slijtage heeft dan een plastic onderdeel. Met een set verstelbare stoterstangen kunnen we de kleppen stellen.

Bolt in nokkenas of toch niet?

De nieuwe nokkenas is een “bolt in” nokkenas en betekent dat die zo gemonteerd kan worden zonder dat er modificaties hoeven plaats te vinden aan de cylinderkoppen, klepveren etc. Bolt in betekent echter niet dat de nokkenas er zo maar in geschoven kan worden. Op de nokkenas zit een tandwiel, dat op zijn beurt weer wordt aangedreven door het krukastandwiel ook wel pinion gear genoemd. Deze twee tandwielen moeten echter wel bij elkaar passen qua grootte. Het tandwiel van de nokkenas moet dus eerst opgemeten worden. Is het tandwiel te groot of te klein, dan is het verstandig om het tandwiel dat op de oude nokkenas zit om te zetten naar de nieuwe nokkenas. Deze metingen zijn erg van belang en dienen secuur te gebeuren. Twee te strak in elkaar lopende tandwielen kunnen een jankend geluid teweeg brengen en/of de tanden van een of beide tandwielen kunnen eraf knappen.

De metingen m.b.t. de tandwiel grootte zijn niet de enigste metingen die nodig zijn. Als de nieuwe breather en nokkenas gemonteerd zijn, moet de chromen nose cone ervoor geplaatst worden. Vervolgens dient nauwkeurig met shims de nokkenas en breather “uitgeshimd” worden

Nieuwe carburateur:

Als we de werkzaamheden aan het onderblok hebben afgerond verplaatsen we onze aandacht naar de carburateur. Ooit was dit een injectiemodel. Het injectie systeem is enkele jaren geleden al verwijderd, waarbij er een carburateur e.d. is gemonteerd. Helaas is het luchtfilter ooit te stijf aangedraaid, waardoor er een hoek uit de carburateur is geknapt.

De carburateur dient dus vervangen te worden, en aangezien we onderin het blok een sterkere nokkenas (qua trekkracht) hebben gemonteerd, kiezen we ervoor om de standaard 40 mm cv carburateur te vervangen door een 44 mm cv carburateur met bijbehorend spruitstuk. De 44mm cv carburateur heeft een 4 mm grotere doorlaat dan de standaard 40 mm carburateur, en zorgt in combinatie met de nieuwe nokkenas ervoor dat het vermogen en de trekkracht goed tot zijn recht komt.

Benodigdheden bij deze update:

  • Andrews EV23 nokkenas
  • Nokkenaslager
  • Hydraulische nokvolgers  (tappets)
  • S&S breather valve
  • Nokkenas & breather shims
  • Set verstelbare stoterstangen
  • 44mm cv Carburateur
  • 44mm spruitstuk
  • Pakkingen & o-ringen
  • gezond verstand
  • scheur in cv carburateur
  • CV carburateurs
  • Nokkenas monteren in 1340 evolution

 

Rocker lockers voor Twin cam

Geplaatst door Tjalle Reitsma op 6 december 2017
Geplaatst in: Algemeen, Productnieuws, Werkzaamheden werkplaats. Tags: DK-RL-TC, rocker lockers, Rocker lockers twin cam, tikkende kleppen, twin cam tikkende kleppen, valve train noise harley.

Rocker lockers voor Twin cam

Rocker lockers voor Twin cam modellen kunnen een oplossing bieden voor eigenaren van Twin cam ® motorblokken die een hinderende tik of een tikkend geluid ter hoogte van de kleppen ervaren. In het engels of in vaktaal ook wel aangeduid als valve train noise. Voor het gemak benoemen we hieronder de engelse benamingen van bepaalde onderdelen ook even.

Hoe komt dit?

Het tikkende geluid kan worden veroorzaakt door de tuimelaaras (rocker arm shaft). Boven elke cylinderkop onder de chromen kleppendeksels (rocker covers) zitten twee tuimelaars (rockers) die in samenwerking met de nokkenas (cam) en stoterstangen (pushrods) zorgen voor het openen en sluiten van de inlaat en uitlaatkleppen.

Door elke tuimelaar zit een tuimelaaras geschoven. Aan een zijde van de tuimelaaras is echter een uitsparing aangebracht. Deze uitsparing wordt gebruikt om de as op zijn plek te houden, door middel van een bout (rocker arm support plate bolt). Met andere woorden als de bout in de uitsparing zit, kan de tuimelaaras niet meer naar voren of naar achteren schuiven.  Zie onderstaande foto.

In sommige gevallen kan het zijn dat de uitsparing in de tuimelaaras te groot is of te groot is geworden. Het gevolg is dat de as telkens een beetje kan kantelen, en dus tegen de onderkant en bovenkant van de betreffende bout die hem op zijn plaats houdt aan tikt. Dit kan zeker bij hogere toeren een irritant tikkend geluid opleveren.

Rocker lockers, wat doen ze ?

De rocker locker set bestaat uit een set van 4 konische busjes die gemonteerd worden in de rocker arm support plate. Deze busjes vullen de ruimte op tussen de rocker arm shafts (tuimelaaras) en de Rocker arm support plate bolt (bout), zodat hij niet meer kan kantelen. Zie onderstaande foto.

Boven elke cylinderkop zitten twee tuimelaars met tuimelaarassen. in totaal dus 4 stuks. 1 rocker locker set is dus voldoende voor 1 Twin cam motor. Harliepleats heeft de Rocker lockers voor de twin cam, sportster en evolution modellen op voorraad liggen. Ook kunnen onze monteurs ze voor u installeren. Meer info of nog vragen? neem dan contact met ons op : 0515-573899

Rocker lockers voor uw Harley Davidson ® Bestellen in de webshop ? klik hier.

Onderstaand nog een laatste foto van de twee rocker arm support plate bolts. Aan de bouten is duidelijk te zien dat de rocker arm shafts er tegen aan gekanteld hebben, doordat de ruimte tussen as en bout te groot is.

Patent pending

Road warrior fairing Memphis shades

Geplaatst door Tjalle Reitsma op 6 mei 2017
Geplaatst in: Algemeen, Productnieuws. Tags: club style fairing dyna, memphis shades road warrior, memphis shades road warrior fairing, Road warrior fairing dyna modellen, road warrior fairing softail, stuurkuip dyna.

Road warrior fairing Memphis shades

Road warrior fairing Memphis shades is een compleet nieuwe detachable club style fairing  gemaakt door Memphis shades uit Amerika. Deze fairing werd eerst alleen gemaakt voor de Harley Davidson ® Dyna modellen van na 2006 met 49 mm vorkpoten, maar is inmiddels ook verkrijgbaar voor de Dyna modellen van voor 2006 met 39 mm vorkpoten. Daarnaast is er ook een fairing leverbaar voor diverse softail modellen.

De road warrior kuip kan door middel van de triggerlock mount kit eenvoudig op de motor bevestigd worden. In een handomdraai is hij te plaatsen of te verwijderen. Door de beschikbaarheid van diverse kleuren en hoogten windschermen kun je hem helemaal naar eigen wens maken.

De road warrior fairing is toepasbaar op:

Dyna modellen van 1991-2005 met 39 mm vorkpoten

  • 1991-2005 FXD Dyna super glide
  • 1999-2005 FXDX Dyna superglide sport
  • 1991-2005 FXD Dyna lowrider
  • 1993-2005 FXDWG Dyna wide glide

Dyna modellen vanaf 2006 met 49 mm vorkpoten

  • 2006-2010 FXD Dyna Superglide modellen
  • 2006-2014 FXDC Dyna superglide custom modellen
  • 2006-2009 FXDL Dyna lowrider modellen
  • 2006 FXDI35th anniversary Dyna super glide modellen
  • 2006-2017 FXDB Dyna street bob modellen

Softail modellen:

  • 2018-2019 FXBB softail streetbob modellen
  • 2018-2019 FXLR Softail lowrider modellen
  • 1984-2007 FXST Softail standard modellen
  • 2007-2010 FXSTC Softail custom modellen
  • 2000-2007 FXSTD Softail deuce modellen
  • 1998-2009 FXSTB Night train modellen
  • 2011-2013 FXS Blackline modellen
  • 2013-2017 FXSB Breakout modellen
Memphis shades road warrior fairing

De road warrior fairing kan voorzien worden van verschillende hoogten windschermen

Eigenschappen road warrior fairing:

  • Glanszwart afgewerkt
  • 19 inch breed ( ongeveer 48 cm)
  • 6 verschillende windscherm hoogtes verkrijgbaar
  • Made in the USA
  • Detachable, dus eenvoudig erop & eraf te klikken

De road warrior fairing bestaat uit vier verschillende delen, die gezamenlijk een set vormen. Wat heb je precies nodig:

  1. De Road warrior fairing (kuip)
  2. Triggerlock mount kit
  3. Windscherm in kleur en hoogte naar keuze
  4. Headlight extension block, om de koplamp juist te positioneren.

Al deze bovenstaande 4 delen vormen gezamenlijk de complete set. Product informatie en bestellen? klik op onderstaande link en ga naar de betreffende productcategorie.

https://www.harliepleats.nl/road-warrior-fairing-memphis-shades/

VRSCDX Nightrod special project

Geplaatst door Tjalle Reitsma op 15 april 2017
Geplaatst in: Algemeen, Voltooide projecten, Werkzaamheden werkplaats. Tags: Biketec luchtfiltercover, CPV side mount nightrod, Cult werk voorvork cover kit, custom achterspatbord nightrod, Led strip achterlicht, nightrod special verbouwing, Thunderbike knipperlichten, VRSCDX Nightrod special project.

VRSCDX Nightrod special project

VRSCDX Nightrod special project op basis van een Harley Davidson ® Nightrod ® uit 2009. De motor is oorspronkelijk als standaard model door ons geleverd, en door de jaren heen ook onderhouden. Nu komt hij terug bij ons in de werkplaats voor een kleine upgrade.

 VRSCDX Nightrod special project

Voorvork:

De voorvork van de nightrod is standaard af fabriek voorzien van zwarte lak/coating, maar door steenslag e.d. zijn de onderpoten niet mooi strak meer. Ook de balhoofdplaten hebben last van een loslatende afwerklaag. We laten de gehele voorvork opnieuw coaten, waarbij we gelijk ook een voorvork cover kit van Cult werk bestellen en mee laten coaten in dezelfde kleur. Na montage van de cult werk kit zal de voorvork optisch veel dikker lijken. We kiezen voor een matzwarte coating voor alle voorvork delen.Tevens vernieuwen we de balhoofdlagers met cups, voorvorkkeerringen en verversen we de voorvork olie als we het geheel weer hermonteren.

Cult werk voorvork cover kit

Luchtfiltercover:

Van het een komt het ander en na het bestellen van de Cult werk voorvork covers, komt ook de standaard luchtfiltercover ter sprake. Het lijkt of de luchtfiltercover van de nightrod special de tank is, maar dat is optisch bedrog. De benzinetank zit in werkelijkheid bij de nightrod onder het zadel, en de luchtfilterbehuizing zit op de plaats waar bij de normale harley ® modellen de benzinetank zit.

Er zijn verschillende luchtfiltercovers te verkrijgen, waarbij sommigen zelfs de mogelijkheid hebben om de km.teller er in te integreren, maar de eigenaar van deze nightrod kiest voor een bredere en cleane cover, ook omdat hij de standaard cover te smal vindt.Op deze manier krijgt de motor een beetje de lijn van de softail modellen. We hebben de motor al eens voorzien van een anders stuur. Met dit stuur en de bredere luchtfiltercover kunnen de standaard knipperlichtbollen niet meer gebruikt worden. Deze verwijderen we, en vervangen we door een paar hele smaakvolle kleine led knipperlichten van thunderbike.

Luchtfiltercover nightrod

Achterspatbord:

De voorvork is klaar, de luchtfiltercover is binnen, en ligt reeds op de motor. De motor krijgt nu een mooie vloeiende lijn maar ja, het achterspatbord past er nu eigenlijk niet meer bij. Deze is vrij vlak/ recht van vorm en eigenlijk te breed. Vele opties voor een ander spatbord worden besproken. Er zijn namelijk standaard hele mooie spatborden te koop voor de nightrod, maar mooi en functioneel zijn vaak twee verschillende werelden. Vaak zijn deze spatborden van glasfiber, en vrij kort van lengte.

De eigenaar wil graag ook nog eens de kinderen of een mede-passagier meenemen op de motor, en daar zijn de lichtgewicht glasfiber spatborden niet echt geschikt voor. Ook de korte lengte van de spatborden, is onderwerp van discussie. Rij je per ongeluk eens in de regen, dan weet je een ding zeker met een kort spatbord, en dat is dat je door de spray die van het wiel afkomt kleddernat wordt.

custom made achterspatbord nightrod

De keus valt uiteindelijk op een stalen achterspatbord , die we zelf op maat gaan maken en aan het subframe van het huidige achterspatbord vast gaan maken. Tevens fabriceren we het op zo’n wijze dat zelfs ook de standaard sissybar weer gemonteerd kan worden. Het spreekt voor zich dat het stalen spatbord met gemak een mede-passagier kan dragen. Een ander bijkomend voordeel is dat we nu zelf de lengte van het spatbord kunnen bepalen. Om het spatbord iets dichter op de band te krijgen, verlagen we de motor iets door een Cult werk verlagingsset te monteren.

Achterlicht & Side mount:

Op het nieuwe achterspatbord komt een ledstrip aan de achterzijde dat dienst gaat doen als achterlicht,remlicht en knipperlicht functie. Bovendien staat het ook nog eens heel strak. Voor de kentekenplaat is geen plaats meer op het spatbord. Deze verhuist naar de zijkant van de motor. De kentekenplaat komt op een solide en sterke zwarte kentekenplaathouder van CPV, die tevens voorzien is van LED kentekenplaatverlichting. De bedrading voor dit lampje trekken we door de holle achterbrug.

Nadat de spatborden en de luchtfiltercover terug komen van de spuiter waar ze matzwart zijn gespoten, kunnen we beginnen met de afmontage. Wat oorspronkelijk begon met een set voorvork covers eindigt uiteindelijk bij het achterspatbord bij dit VRSCDX Nightrod special project . Ideeën ontstaan vaak tijdens de werkzaamheden, waarbij het mooi is om te zien hoe het enthousiasme van de eigenaar na elke uitgevoerde wijziging steeds verder groeit.

Wiebren, bedankt voor het vertrouwen en veel plezier gewenst met de nightrod !

 

Nightrod special

Klik op afbeelding, en bekijk meer foto’s van deze ombouw

180 breed in Forty Eight ®

Geplaatst door Tjalle Reitsma op 19 februari 2017
Geplaatst in: Algemeen, Werkzaamheden werkplaats. Tags: 180 mm brede band in forty eight, brede band in sportster.

180 breed in Forty Eight ®

180 breed in Forty Eight ® Aan ons werd de vraag gesteld om een zo breed mogelijke band in een standaard Harley Davidson Sportster Forty Eight te monteren. Voorwaarde was wel dat er verder geen rigoureuze veranderingen nodig waren m.b.t het achterspatbord etc.

Het is gebleken dat een 180 mm brede Michelin Schorcher 11 band de maximale breedte heeft om in de standaard set up kwijt te kunnen. Je hebt niet alleen te maken met de breedte van het standaard spatbord maar er moet ook rekening gehouden worden met de aandrijfriem. Deze dient natuurlijk vrij van de zijkant van de band te lopen.

De velg die we gebruiken heeft een 4.50 x 17 inch maatvoering. Deze wielen worden standaard ook gemonteerd in de Harley Davidson Streetbob ® en Wide glide ® modellen. Onder het spatbord monteren we een chopped fender edge achterlicht met remlichtfunctie. De standaard 3 in 1 knipperlichten komen te vervallen. De knipperlichtfunctie komt terug in de nieuwe LED knipperlichten. Deze passen precies om de uiteinde van de fenderstruts en vallen niet eerder op dan wanneer ze hun werk doen, namelijk richting aangeven. Klik op de foto, en bekijk meerdere foto’s van deze motor.

180 breed in forty eight

klik op de foto, en bekijk alle foto’s in het google foto-album

 

Magneti marelli injectie vervangen

Geplaatst door Tjalle Reitsma op 31 juli 2016
Geplaatst in: Algemeen, Carburateur & Luchtfilter. Tags: magneti marelli conversie, magneti marelli injectie, Magneti marelli injectie harley, magneti marelli injectie vervangen door carburateur, van injectie naar carburateur.

Magneti marelli injectie vervangen

Mid jaren negentig kwam Harley Davidson ® voor het eerst met een injectie systeem i.p.v een carburateur op de markt. Zo zagen we in die periode de eerste Evolution 1340 cc Roadkings en Electra/Ultra modellen voorbij komen die uitgerust waren met injectie van het italiaanse merk magneti marelli. Dit systeem werd gebruikt tot en met modeljaar 2001. Ook de eerste Twin cam touring motoren werden dus voorzien van magneti marelli injectie. Vanaf bouwjaar 2002 werden de Harley Davidson ® motoren uitgerust met het meer betrouwbare Delphi injectie systeem.

magneti marelli injectie

De magneti marelli injectie-systemen konden nogal eens wat problemen veroorzaken. Zo was met name het stationaire toerental zeer moeilijk af te regelen. Veel eigenaren die problemen kregen met de injectie kozen er dan ook voor om de injectie te vervangen door een carburateur. Ook de eigenaar van deze roadking uit 2001 met magneti marelli injectie was inmiddels al bij diverse bedrijven geweest voor het laten onderzoeken en verhelpen van de storingen die telkens weer optraden. Een middag uit rijden gaan zonder dat de motor ineens uitvalt was er dan ook niet meer bij.

Uiteindelijk is hij bij ons terecht gekomen met de vraag of er iets aan zijn motorproblemen gedaan kon worden. Na enig overleg en gezien de historie van alle onderzoeken die de motor elders al had ondergaan besloten we om niet nog meer tijd, aandacht en natuurlijk geld te besteden aan het injectie-systeem. De gehele magneti marelli injectie zal gedemonteerd en vervangen worden door een carburateur.

Met alleen aan carburateur ben je er natuurlijk niet. Voor de gehele ombouw zijn o.a. de volgende hoofd componenten benodigd:

carburateur ombouw magneti marelli

    • CV Carburateur 44 MM
    • Spruitstuk 44 MM
    • Choke kabel
    • Map Sensor
    • Map sensor clip & Screw
    • Aanpassen motorblok steun voor choke kabel
    • Ontstekingsmodule
    • Pingel benzine tank adapter set
    • Pingel benzinekraan
    • Gaskabels
    • Dradenboom carburateur model
    • Open of standaard luchtfilter voor carburateur modellen

Bovenstaande componenten hebben wij gebruikt bij de conversie op een Twin cam . Bij Evolution modellen kan het anders zijn. Tevens zijn er meerdere mogelijkheden m.b.t. carburateur en ontsteking.

We beginnen met het verwijderen van de ECM ( computer) en het verwijderen van de complete dradenboom die vanuit de ECM naar de diverse sensoren, ontsteking  en spruitstuk loopt. Als dat is verwijderd, beginnen we met het demonteren van het injectie spuitstuk. Na wat trekken, knippen en schroeven hebben we onderstaand resultaat op de werkbank liggen.

magneti marelli demontage

We beginnen daarna met het demonteren van de tank en het losschroeven van het deksel aan de bovenzijde van de tank. Zodoende kunnen we binnenin de tank komen. Dit is nodig omdat daarin de benzinepomp en diverse slangen en leidingen zitten die verwijderd moeten worden. Als dat er allemaal uit is, dan houden we aan de binnenzijde van de tank nog twee stalen leidingen over die naar de twee uitgangen lopen onderaan de tank. En dan wordt het leuk……..

Deze leidingen moet namelijk verwijderd worden, zodat de benzine via het ene gat bij de nieuw te plaatsen Pingel benzinekraan kan komen. Het andere gat kan afgedopt worden. Er is echter heel weinig ruimte in de tank om de leidingen door te zagen/boren of te slijpen. Dit blijkt dan ook op zijn zachtst gezegd een klusje te zijn, maar de aanhouder wint.

Als de tank klaar is zoeken we een plekje voor de ontstekingsmodule, in dit geval op de plek waar eerst de ECM van het injectie-systeem gemonteerd was. Van daaruit beginnen we ook met het aanleggen van de nieuwe dradenboom. Deze dradenboom is aftermarket te bestellen en past één op één op de ontstekingsmodule, en de daaraan vast hangende sensoren e.d. De Diagnose stekker die ook aan de ontstekingsmodule vastzit hangen we achter de rechter zijkap, zodat hij in geval van het uitlezen van de motor makkelijk bereikbaar is.

ignition module

Daarna beginnen we met het monteren van het spruitstuk en de Map sensor die in het spruitstuk gemonteerd zit. Als dat klaar is, dan kan de carburateur erop. Aan deze carburateur zit een choke kabel en deze kabel moet ergens aan vast gemaakt worden. Nu kun je een hele dure originele motorsteun kopen voor carburateur modellen,met daaraan een lipje waar de choke in gemonteerd kan worden. In dit geval lassen we het lipje zelf maar aan de motorsteun.

Het luchtfilter van het magneti marelli systeem kan niet meer hergebruikt worden en zal dus vervangen moeten worden door een stage 1 of standaard luchtfilter wat op een CV carburateur past. Wij kiezen hier voor een stage 1 / open luchtfilter. Dan de nieuwe gaskabels erop en de goed omgespoelde tank ( i.v.m slijpsel van boor en slijpwerk) kan weer gemonteerd worden. Vervolgens proefrijden en indien nodig de carburateur nog even afstellen en de conversie van injectie naar carburateur is klaar.

Carlini apehanger op Softail Special

Geplaatst door Tjalle Reitsma op 3 mei 2015
Geplaatst in: Algemeen, Werkzaamheden werkplaats. Tags: apehanger, carlini, Carlini apehanger op Softail Special, gangster ape, speaker led koplamp.

Carlini apehanger op Softail Special

Carlini gangster apehanger

De monteurs van de harliepleats voorzagen deze softail RSD special van een nieuw Carlini Gangster Ape stuur. Deze apehanger is 1½ inch dik en heeft een mooie licht gebogen vorm.

Voor het monteren van het stuur zijn speciale risers benodigd, vanwege de extra dikke uitvoering. We hebben het stuur geschikt gemaakt voor het gebruik van intern gas van K-tech. Dit betekent dat de gaskabels door het stuur geleid zullen worden, zodat er geen kabels meer aan de buitenkant zichtbaar zijn. Hetzelfde geldt voor de remleiding. Ook deze zal duur het stuur gaan lopen.

ktech intern gas

De standaard handlebarcontrolunits zijn vervangen door PM contour handlebarcontrolunits & brake master cylinder. Dit product wordt gemaakt door performance machine en is zwart geanodiseerd. Het staat zeer fraai, door de compacte vormgeving. Ook de schakelaars e.d. zijn bijzonder mooi geïntegreerd in deze set. De knipperlichten zaten in de oude situatie gemonteerd aan het stuur, maar door het gebruik van het intern gas, was dit niet meer mogelijk. We hebben ze dan ook verplaatst naar de voorvork.

PM contour handlebar controls

De koplamp zoals die was gemonteerd op de motor is ook vervangen. Deze oogde eigenlijk te klein bij de rest van de motor. We hebben hem vervangen door een standaard 7 inch koplamp in het zwart. De koplampunit zelf is echter wel heel speciaal. We hebben hiervoor gekozen voor een LED unit van Speaker. Deze lamp geeft veel meer licht dan de standaard halogeen pit, daarnaast wordt je dus ook veel beter gezien.

Led speaker koplamp

De Harliepleats levert de Carlini sturen niet. We hebben dit stuur aangeleverd gekregen door een klant en hebben het met veel plezier voor hem gemonteerd.

Meer foto’s zien? klik dan even op de bovenstaande foto, en ga naar het foto-album op google foto’s over deze ombouw.

Softail bagger tail

Geplaatst door Tjalle Reitsma op 5 maart 2015
Geplaatst in: Algemeen, Voltooide projecten, Werkzaamheden werkplaats. Tags: bagger style, bagger tail, batwing fairing, cyclevisions, softail, softail bagger tail cyclevisions, speaker led headlight.

Softail bagger tail

In de winter van 2013/2014 hebben we deze motor een Performance-update gegeven, waarbij de gehele versnellingsbak en motorblok grondig zijn aangepakt / gereviseerd. lees het artikel hier. Tijdens de winter van 2015 is het echter tijd voor een cosmetische update.

Deze motor is officieel een softail standaard uit 1999. Een van de allereerste Twin cam 1450 cc modellen die er werden gemaakt. Door de jaren heen hebben wij deze motor al meerdere malen door de vingers gehad. Zowel technisch als aan het uiterlijk van de motor is de laatste jaren veel aandacht besteed. Als je dan als monteur zijnde net denkt dat je alles wel zo’n beetje hebt aangepakt aan deze motor, komt de klant ineens met een briljant idee. Ik wil graag een bagger look, was de kreet die hij er bij ons aan de balie ineens uit flapte.

softail twin cam

Zo zag de motor eruit in maart 2014, na de revisie.

Cycle visions bagger tail

Ok, dat is wel even iets anders dan de redelijk sportieve uitstraling die de motor nu heeft, maar dat maakt de uitdaging dan natuurlijk wel des te leuker. Cycle visions maakt voor de Softail & Dyna modellen speciale beugels, zodat je aan deze typen motoren Roadking koffers kunt monteren. Het bestellen van deze set betekent het startpunt van de ombouw.

We hebben nog een set Roadking koffers staan, en na een kleine zoektocht vinden we ook een origineel Heritage achterspatbord voor softail modellen t/m 2006. Dit spatbord past direct op de softail custom / standaard modellen, en behoeft eigenlijk verder geen bewerking om het passend te maken. Tussen het nieuwe achterspatbord en de koffers monteren we de Cycle visions filler panels. Zodoende zijn de openingen er tussen ook mooi gevuld. We gebruiken een Led achterlicht zonder license plate window, en een zwarte kury akin turn signal bar met license plate light voor de belichting aan de achterzijde van de motor. De kentekenplaat wordt helemaal onderaan het spatbord gemonteerd in een speciale billet aluminium zwarte license plate holder.

cyclevisions bagger tail

Onder de koffers monteren we extensions en de latches (scharnieren) van de koffers worden in dezelfde stijl uitgevoerd. Als alles is gepast, brengt de klant de losse delen naar de spuiter om het in vivid black met special paint af te laten werken. Ondertussen werken wij verder aan andere projecten aangezien wij op het spuitwerk moeten wachten. Het duurt echter niet zo lang voordat de telefoon rinkelt, en de eigenaar van de motor aan de andere kant van de lijn hoorbaar is. Nu we toch bezig zijn kunnen we gelijk maar beter doorpakken zegt hij, en het komt erop neer dat de hele voorkant van de motor ook aangepakt moet worden, zodat het beter bij de achterkant aansluit.

Batwing Fairing

Al enige tijd verkopen we de detachable batwing fairings, en de klant heeft dan ook de wens om zo’n fairing op zijn motor te hebben. De fairings zijn verkrijgbaar voor Sportster t/m Roadking modellen en alles wat daar tussen in zit. Als deze motor nog standaard was geweest, dan hadden we zo een pasklaar model kunnen bestellen en in een handomdraai kunnen monteren. Alleen het feit is dat we ± 2 jaar geleden in deze motor een black anodised billet aluminium voorvork van SJP engineering hebben gemonteerd. Na wat meet en rekenwerk demonteren we de voorvork en maken hier de bevestigingspunten op te pas, zodat de fairing gemonteerd kan worden. De knipperlichten vallen nu echter achter de batwing , en zijn van voren niet meer zichtbaar. Dit probleem verhelpen we door de knipperlichten in een nieuwe set spiegels te integreren. De batwing wordt uiteraard in dezelfde kleuren gespoten als de rest van de motor.

De huidige koplamp past niet in de batwing, en daarom vervangen we die door een zwarte 7 inch koplamp. De headlamp unit die hier in komt is van Speaker. Het zal de meeste mensen niet veel zeggen, maar een Speaker lamp is een Led lamp met enorm veel lichtopbrengst. Als het licht uit is dan is het glas donkerzwart. Het ziet er niet alleen heel gaaf uit, maar het verbetert je zicht enorm. Zelf s’nachts is het nu een vereiste om een zonnebril op te hebben!.

batwing fairing softail bagger

Let ook op de speaker led koplamp!

 

We laten een valbeugel van een Heritage zwart poedercoaten en voorzien deze van een soft lower fairing kit. Dit zijn een soort beenkappen, die je door middel van ritsen en drukknopen kunt bevestigen. Ideaal voor in de regen en op koudere dagen in het motorseizoen. Daarnaast past het natuurlijk helemaal in het plaatje.

Het Resultaat

Ik denk dat we nu dan toch echt bijna klaar zijn met deze motor. Toch voel ik voor de winterperiode 2015/2016 nog een paar kleine aanpassingen aankomen. Het kan zomaar zijn dat we nog iets met het voorwiel, voorspatbord en uitlaat moeten gaan doen. Of dat werkelijk zo is?, het zou ons niet verbazen!

Langs deze weg wil ik de eigenaar heel erg bedanken voor zijn rotsvaste vertrouwen in ons de afgelopen jaren. Met veel plezier hebben wij aan de motor mogen werken, en dat waarderen wij enorm!

Sotail bagger style

softail bagger style links

Klik op de afbeelding, en bekijk meer foto’s in ons google foto-album

 

Carlini gangster ape hangers

Geplaatst door Tjalle Reitsma op 29 april 2013
Geplaatst in: Algemeen, Werkzaamheden werkplaats. Tags: ape, apehanger, carlini, davidson, gangster, harley.

Monteren Carlini gangster Ape hangers

Harliepleats heeft deze 2003 fatboy® voorzien van een 1,5 inch dikke Carlini “gangster ape” apehanger. Daarnaast hebben we op speciaal verzoek van de klant de gaskabels, en de remleiding in het stuur weggewerkt. Geen lange bungelende gaskabels  en remleiding naast het stuur maar op maat gemaakt door het stuur.

Carlini gangster ape

Fraaie curve in het 1,5 inch dikke stuur. (Knipperlichten moeten nog even afgesteld worden)

Intern gas in Harley stuur

De gaskabels zijn intern in het stuur weggewerkt

carlini gangster ape

Rear view

Carlini gangster ape

side view

Fat spoke wielen 2008 Roadking

Geplaatst door Tjalle Reitsma op 6 maart 2013
Geplaatst in: Algemeen, Werkzaamheden werkplaats. Tags: abs, fat spoke wielen, mammoth wielen, roadking 2008.

De Harliepleats heeft deze 2008 Roadking voorzien van een set Fat spoke wielen. De velgen zijn zwart gecoat, en de spaken zijn van 8 mm dik RVS.

Deze motor is voorzien van ABS, en daarom zijn de wielen voorzien van speciale lagers die voor een goede werking van het ABS remsysteem moeten zorgen. Naast de wielen is de motor ook voorzien van verchroomde voorvorkpoten, en een klassiek ogend stage 1 luchtfilter.

Meer foto’s zie onze facebookpagina. vergeet niet ons te liken !

Fat spoke wielen in 2008 roadking

De Harliepleats heeft een set fatspoke wielen gemonteerd in een 2008 roadking met ABS

Bikini beach bar roadking

Geplaatst door Tjalle Reitsma op 23 juni 2012
Geplaatst in: Algemeen, Werkzaamheden werkplaats. Tags: beach bar roadking monteren, bikini beach bar, dik roadking stuur, handlebar electronic throttle.

Bikini beach bar roadking:

Deze Roadking (met throttle by wire) uit 2008 was voorzien van een Apehanger. Op verzoek van de klant hebben we dit stuur vervangen door een 1¼ inch dik Bikin beach bar stuur. De bedrading is intern weggewerkt.

Meer info & foto’s hiervan zie onze facebookpagina (klik op de foto). Langskomen of bellen mag ook!

Bikini beach bar roadking

Revtech revpro wheels

Geplaatst door Tjalle Reitsma op 5 april 2012
Geplaatst in: Algemeen, Werkzaamheden werkplaats. Tags: 2003 fatboy, arlen ness double barrel luchtfilter, revtech revpro wielen.

Revtech revpro wheels

Revtech revpro wheels in een Fatboy uit 2003 die reeds voorzien is van veel chromen accessoires. De Harliepleats heeft daar nog een chrome deatail aan toegevoegd door een set Revtech revpro wielen te monteren. Tevens is de motor voorzien van een Arlen ness double barrel aircleaner, die lekker matcht bij de big radius uitlaten.

Meer info ? bel of kom eens langs!. Bekijk ook eens onze facebookpagina.

revtech revpro wheels

  • Start hier met shoppen ↓

    • Benzinetank | coating | Benzinedop (13)
    • Rubber parts (10)
    • Motorhoes | Afdekhoes (1)
    • Motorkleding (62)
    • Motorhelmen & Vizieren (38)
    • Motortassen & Koffers (31)
    • Geen categorie (4)
    • Nieuwe producten (4)
    • Uitgelicht (9)
    • Sloten (schijfrem & ketting) (18)
    • Batwing fairing Memphis shades (38)
    • Gauntlet fairing memphis shades (10)
    • Road warrior fairing memphis shades (26)
    • Killer custom fairings (1)
    • Custom access fairings (5)
    • Burly Fairings (3)
    • Mid frame & Batwing air deflector (3)
    • Windschermen Harley Davidson ® (21)
    • USB oplaadpunt telefoon & navi (6)
    • Motorolie | Oliefilters | Smeermiddelen (64)
    • Olieslang-benzineslang en slangklemmen (5)
    • Kilometertellers en toebehoren (49)
    • Pakkingen & pakkingsets (87)
    • Vering en Voorvork (21)
    • Motor mount & stabilizers (6)
    • Wiellagers (2)
    • Remdelen | Brake (112)
    • Nokkenaskettingspanners twin cam (1)
    • Rocker lockers (4)
    • Koppeling | Clutch (15)
    • Primaire aandrijving (40)
    • Motorverlichting | Lightning (104)
    • Zadels Harley Davidson ® (33)
    • EMD covers en koplampen (20)
    • Bagagerekken | Luggage racks (13)
    • Kentekenplaathouders (16)
    • Sturen-Handvaten-Spiegels (64)
    • Forward controls en footpegs (43)
    • Elektrisch (ontsteking & laderij) (147)
    • Harley Uitlaat | Uitlaatsystemen (123)
    • Luchtfilter-carburateur & Injectie (166)
    • Poetsmiddelen (21)
    • Harley davidson accu's (31)
    • Tools | gereedschap (50)
    • Service manuals (5)
  • Veilig betalen bij Harliepleats

  • Verzending via POSTNL

  • Like & Bekijk ons op Facebook

    Harliepleats
  • Nieuws (laatst geplaatst)

    • Miller harley uitlaten EC gekeurd
    • FXBB Streetbob update
    • Harley ® compensating sprocket upgrade
    • S&S P-series motorblok
    • Nokkenas upgrade milwaukee 8 touring
    • Scorpion Exo combat evo helmen
    • Ride on bandensealant en balanceergel
    • R09 ROOF BOXXER
    • T.P.P Variable pressure clutch
    • Montage Andrews EV 23 Nokkenas in evolution
    • Rocker lockers voor Twin cam
    • Monimoto smart motoralarm met GPS-GSM en bluetooth
    • S&S gear driven camchest kit Twin cam
    • Kess Tech ESE systeem
    • Road warrior fairing Memphis shades
  • Bezoektijden Harliepleats

    Maandag: Gesloten voor bezoekers
    Dinsdag: Gesloten voor bezoekers
    Woensdag t/m Vrijdag:
    Ochtend : 09:30 – 12:30
    Middag: 13:30 – 17:30
    Zaterdag: 09:30 – 12:30  |  13:30 – 17:00

    Let ook hierop:

    • Tussen 12:30 & 13:30 uur zijn wij gesloten!
    • Zondagen en Feestdagen gesloten
    •  Telefonisch tussen 10.00-12.00 & 14.00 – 17.00 uur

    Bent u van plan om op woensdag t/m vrijdag tussen 09:30 uur en 17: 30 uur langs te komen, dan is het raadzaam om vooraf even te bellen waarvoor u komt. Dit om eventuele teleurstellingen te voorkomen.

    Op sommige momenten is het te druk voor ons kleine team in de winkel/werkplaats om u telefonisch te woord te kunnen staan. In dat geval kunt u ons ook een e-mail sturen als alternatief.

    Vertegenwoordigers uitsluitend na telefonische afspraak.

  • Berichten per categorie

    • Bedrijfsnieuws (10)
    • Kleding (3)
    • Motorhelmen & Vizieren (9)
    • Productnieuws (33)
    • Werkzaamheden werkplaats (64)
      • Algemeen (14)
      • Carburateur & Luchtfilter (5)
      • Kop en voetpakkingen vervangen (2)
      • Nokkenaskettingspanners T.C. (4)
      • Oliepomp twin cam (3)
      • Revisiewerkzaamheden (9)
      • Stage 1 update (5)
      • Uitlaten Harley Davidson ® (11)
        • Kess tech uitlaten EC goedgekeurd (6)
      • Versnellingsbakwerkzaamheden (3)
      • Voltooide projecten (21)
    • logo-zodiac
    • logo-dragspecialties
    • logo-motorcyclestorehouse
    • logo-cci
  • Onafhankelijk Harley Davidson ® specialist in Nederland / Friesland

    Harliepleats is een onafhankelijk merkspecialist die zich gespecialiseerd heeft in de verkoop & reparatie van Harley Davidson ® occasions/motoren en hieraan gerelateerde accessoires en onderdelen. Vooral op het gebied van technische onderdelen hebben wij veel op voorraad in ons eigen magazijn.

    Onafhankelijk specialist betekent dat wij ons helemaal op eigen kracht & initiatief hebben gespecialiseerd in bovenstaand merk motorfiets. Wij hebben dan ook géén officiële dealer status en onderhouden dan ook géén enkele zakelijke relatie met de importeur en/of fabrikant van dit merk.

    Wij beschikken over een compleet uitgeruste werkplaats die geheel is afgestemd op het onderhouden en repareren van Harley Davidson ® motoren. In onze naastgelegen showroom vindt u meestal zo'n 20 Harley Davidson ® kwaliteits-occasions , die door ons streng geselecteerd zijn op kwaliteit. U vindt bij ons een occasion waar u op kunt vertrouwen, en waar wij volledig achter kunnen staan!

    Als je jouw Harley Davidson ® droom occasion hebt uitgezocht in onze showroom, helpen we je daarna graag ook in de bijpassende kleding. Daarom hebben wij stoere motorjassen, motorbroeken, motorlaarzen, motorschoenen, motorhandschoenen en motorkollen te koop.

    Wij bieden u tevens een ruim assortiment pilotenhelmen, jethelmen en systeemhelmen van  o.a. de merken Roof, IXS,Caberg, Davida, Premier, Scorpion etc. Aanvullend op de helmen hebben we ook motorvizieren en motorbrillen.

    Polpulaire producten in ons assortiment zijn momenteel de memphis shades Batwing Fairing  en de clubstyle memphis shades road warrior fairing. Na montage van deze fairings krijgt je motor een heel ander uiterlijk, en zul je meer rijcomfort ervaren.

    Voor het onderhoud van je Harley Davidson ® hebben wij o.a. motorolie, oliefilters, smeermiddelen en pakkingen in het assortiment. Laat u het onderhoud aan uw Harley Davidson ® liever aan een specialist over? Ook daarvoor bent u bij ons aan het juiste adres.

    Ook hebben we accu's voor Harley Davidson motoren, motorverlichting,  gereedschap, luchtfilters en nog veel meer accessoires en onderdelen op voorraad. Ontdek Harliepleats, bestel online of kom langs in onze winkel!

    Ga naar onze personal Zodiac webshop om uw Zodiac parts te bestellen : Zodiac parts by Harliepleats. Vul uw winkelmandje met benodigde onderdelen, en voltooi de check out procedure. Daarna ontvangt u van ons een vooraf te betalen factuur van uw bestelling, en informatie over de levertijd.

Duizenden onderdelen & accessoires in onze webshop

Meer dan 10.000 producten uit eigen voorraad leverbaar. Webshop wordt elke dag aangevuld met nieuwe producten!

Dealer van : Motorcycle storehouse, Zodiac, Custom chrome & Parts europe

    • Motorhelmen & Vizieren
    • Sloten (schijfrem & ketting)
    • Batwing fairing Memphis shades
    • Gauntlet fairing memphis shades
    • Windschermen Harley Davidson ®
    • Motorolie | Oliefilters | Smeermiddelen
    • Pakkingen & pakkingsets
    • Remdelen | Brake
    • Koppeling | Clutch
    • Primaire aandrijving
    • Motorverlichting | Lightning
    • Zadels Harley Davidson ®
    • EMD covers en koplampen
    • Bagagerekken | Luggage racks
    • Kentekenplaathouders
    • Handlebars, grips & mirrors
    • Forward controls en footpegs
    • Elektrisch (ontsteking & laderij)
    • Harley Uitlaat | Uitlaatsystemen
    • Luchtfilter-carburateur & Injectie
    • Motorjassen
    • Motorschoenen en motorlaarzen
    • Motorbroeken
    • Motorhandschoenen
    • Motorkollen en facemasks
    • Motortassen & Koffers
    • Poetsmiddelen
    • Harley davidson accu’s
    • Tools | gereedschap
    • Motorjas leer
    • Sale motorjassen
  • Handige informatie

    • Verzendbeleid
    • Retouren
    • Algemene voorwaarden
    • Privacy
    • Disclaimer
    • Harley Davidson specialist
  • Adres & Contactinformatie

    Harliepleats
    Bolswarderweg 4A
    8759 LA Exmorra
    (nabij Bolsward)
    (T) 0515-573 899
    (E) info@harliepleats.nl

    • 1481738500_12
    • 1481738525_4
    • 1481738554_2
    • 1481738535_1
    • 1481738613_43
  • Zoeken op zoekwoord

    6-speed 1340 cc harley davidson evolution revisie apehanger carlini Cult werk voorvork cover kit direct link tuning e-keurmerk uitlaten harley davidson electronisch regelbare uitlaten evolution fatboy lo Goedgekeurde uitlaten Harley davidson gpa aircraft harley harley davidson ® HD ® onderdelen Kess Tech Kess tech uitlaatsysteem Kess tech uitlaten Kess Tech uitlaten Harley davidson kess tech uitlaten te koop kevlar jeans MCS aanbieding night train night train verbouwing restauratie revisie evolution motorblok revisie harley revisie harley davidson revisie harley davidson evolution 1340 cc revisie shovelhead revisie versnellingsbak harley Roof boxer v8 S&S scorpion helmen dealer scorpion helmen friesland scorpion helmen nederland softail stage 1 luchtfilter harley streetbob touring twin cam vance & hines vance & Hines big radius verbouwing night train zippers
  • Webshop en Marketing door Tjalle Reitsma (jr). Special thanks to BR.