Verzendbeleid:
Wij verzenden onze producten door heel Nederland, België , Luxemburg, Duitsland, Denemarken, Oostenrijk en Frankrijk. Bestellingen worden afgehandeld, ingepakt & verzonden op maandag t/m zaterdag. Bezorging van de pakketten wordt afgehandeld door POSTNL, die op maandag t/m zaterdag bezorgt. Bezorging op zondagen en feestdagen is helaas niet mogelijk. Bezorgtijdstippen zijn over het algemeen tussen 09.00 en 18.00 uur.
Bestellingen die voor 16.00 uur zijn gedaan op dinsdag t/m vrijdag (maandag tot 12.00 uur), en waarvan de producten op voorraad zijn worden diezelfde dag nog aangeboden aan de vervoerder. Wanneer er bij een artikel in de tekst staat vermeld dat er 3 tot 5 werkdagen levertijd te verwachten is, dan zal dit artikel voor u besteld worden bij onze leveranciers. Deze artikelen kunnen dus niet op dezelfde dag als dat de bestelling door u geplaatst is verzonden worden.
In drukke perioden, zoals bijvoorbeeld rond de feestdagen, kan het voorkomen dat uw bestelling s’avonds wordt bezorgd. Voor levering binnen Nederland wordt gebruik gemaakt van de diensten van POSTNL , die zelf de bezorgroute in beheer heeft. Wij hebben hierdoor geen invloed op het exacte tijdstip of dag waarop uw bestelling op het ontvangstadres wordt afgeleverd. Mocht er vertraging optreden in het verzendproces , dan vinden wij dat net als u heel vervelend, maar die verantwoordelijkheid ligt volledig bij de vervoerder.
Track & trace code
U ontvangt van ons een mail op het moment dat uw bestelling is ingepakt/verzendklaar staat. Voor ons heeft de bestelling dan de status : afgerond. Vaak worden deze bestellingen dan dezelfde dag aangeboden aan POSTNL. U krijgt nadat uw zending de ontvangstscan op het pakket afleverpunt heeft gehad een mail van POSTNL met daarin uw track & trace gegevens van het pakket. Deze mail wordt veelal s’ávonds verzonden. Genoemde aflevertijden in de track & Trace mail zijn indicatief, en kunnen afwijken van het werkelijke aflevertijdstip.
Eerste bezorgpoging niet geslaagd?
Sinds 16-10-2019 is POSTNL gestopt met het voor de tweede keer aanbieden van het pakket bij u thuis. Mocht de POSTNL medewerker u niet thuis aantreffen bij de eerste bezorgpoging, dan zal het pakket worden afgeleverd bij een POSTNL afhaalpunt bij u in de buurt. U dient het pakket vervolgens zelf binnen een week op te halen, anders zal het automatisch aan ons worden geretourneerd.
Tarieven voor verzending & verpakking:
Tarieven bestaan niet alleen uit verzendkosten, maar ook de inpakkosten, verpakkingskosten, administratiekosten en vervoerskosten naar het postkantoor zijn hierbij inbegrepen. Voor elke bestelling ter grootte van welk bedrag dan ook zijn administratieve handelingen benodigd. Daarnaast proberen wij om zoveel mogelijk dozen e.d. te hergebruiken, maar zijn wij ook genoodzaakt om dozen, verpakkingstape en opvulmateriaal in te kopen. Al de bovenstaande kosten zijn bij de onderstaande verzendkosten inbegrepen.
- Voor verzendingen binnen Nederland berekenen wij € 7,25 verzendkosten incl. btw
- Voor Verzendingen naar België en Duitsland berekenen wij € 10,95 verzendkosten incl. btw.
- Voor Verzendingen naar Luxemburg berekenen wij € 13,31 verzendkosten incl. btw.
- Voor Verzendingen naar Denemarken, oostenrijk & frankrijk berekenen wij € 15,73 verzendkosten incl. btw.
- Voor sommige grote producten kan er een groot volume toeslag in rekening worden gebracht
Wij verzenden niet in enveloppen om de volgende redenen:
- Enveloppost kan niet voorzien worden van track & trace, en heeft dus een verhoogde kans op het zoek raken van de zending in het sorteerproces.
- U en wij hebben beide geen zicht op het aflevermoment, en wij kunnen dan ook niet zien of het daadwerkelijk is afgeleverd.
- Enveloppost wordt niet meer op alle werkdagen afgeleverd door POSTNL, waardoor er vertraging kan ontstaan.
- Enveloppost heeft een verhoogde kans op beschadiging van de vaak fragiele inhoud.
BELANGRIJKE INFORMATIE :
Wij streven ernaar om uw product zo spoedig mogelijk na aankoop te verzenden. De producten in deze webwinkel zijn echter ook gewoon te koop in onze winkel in Exmorra. Het kan dus voorkomen dat uw internet bestelling gekruist is met een aankoop van hetzelfde product in onze winkel. Mocht dit het geval zijn, dan houden wij ons het recht voor om het artikel voor u te bestellen bij onze leverancier. Normaal gesproken kunnen wij uw artikel dan alsnog binnen een aantal werkdagen leveren.