DIRECT LINK TUNING
Direct Link tuning is een zeer uitgebreid map- en optimalisatieprogramma waarbij de standaard motorcomputer (ECU) kan worden herschreven met andere software / brandstofmappen, waardoor u een verbeterde trekkracht en een efficiënter brandstofverbruik van uw motor zult ervaren. Resultaat: Een soepeler en koeler lopende motor met meer vermogen.
De Harliepleats werkt als één van de eersten in Nederland al sinds 2006 met dit tuningsprogramma, en hebben reeds tientallen motoren voorzien van andere software. Daarnaast maken wij in combinatie met direct link ook gebruik van de Centurion software als diagnosetool bij motorproblemen/ storingen.
DIRECT LINK GEBRUIKEN BIJ :
Indien u een andere uitlaat en/of luchtfilter monteert op een Harley-Davidson® die voorzien is van brandstofinjectie, dan zorgt deze gewijzigde setup ervoor dat de motor niet meer correct is afgesteld.De problemen uiten zich in hortend en stotend rijden, overmatig bokken, stoten en trillen van de motor, tegenvallend vermogen en/of te hoog brandstofverbruik. Met een aftermarket/ open luchtfilter en een andere uitlaat passeert er meer lucht door de motor. Hoe meer lucht, hoe meer brandstof er nodig is. In deze situatie is het ook belangrijk te voorkomen dat de motor te arm loopt.
U herkent dit probleem doordat de motor gloeiend heet wordt. Onze (werk)ervaring heeft ons geleerd dat de Harley Davidson® motoren af fabriek reeds zeer arm lopen. Om deze en voornoemde problemen te voorkomen/te corrigeren dient u de carburateur of brandstofinjectie van de motor aan te passen (= optimaliseren). Vroeger kon dit door de sproeierbezetting van de carburateur te veranderen. De laatste jaren is er echter sprake van injectiemotoren en wordt de benzinetoevoer elektronisch geregeld door de ECU (computer & sensoren) van de motor. In dit geval dient de software van de ECU aangepast te worden aan de nieuwe setup.
WERKWIJZE DIRECT LINK FLASHTUNER:
Met Direct Link worden de waarden in de standaard motorcomputer (=ECU) herschreven. Er is geen sprake van een extra kastje, geen extra stekkerverbindingen en daardoor beperkt u de kans op fouten, storingen of onderlinge communicatieproblemen (foutcodes) tot een minimum. Na het programmeren met Direct Link is uw computer van de motor door elk bedrijf of dealer op zoek naar foutcodes / storingen gewoon uitleesbaar.
Het programmeren gebeurt met een Hardware key, die aan de computer van uw motor wordt gekoppeld, en dus ook maar voor één motor is te gebruiken. Voordeel is wel dat de motor na aanschaf van de key ongelimiteerd is te programmeren. Daarnaast heeft het programma heel veel instelmogelijkheden . Zo kan bijvoorbeeld het stationaire toerental worden bijgesteld.
MOBILE DYNO :
Wij werken ook vaak met Mobile dyno. Deze noviteit is een uitbreiding van het Direct link tuningsprogramma. Met de mobile dyno hebben wij de mogelijkheid om 15 minuten data per testrit m.b.t. de brandstofinjectie te loggen /op te nemen. Tijdens deze testrit worden de uitlaatgassen gemeten door middel van externe breedbandsensoren, die wij tijdelijk in uw uitlaatbochten monteren.Tevens kunnen wij in real time tijdens het rijden de lucht/brandstofverhouding van de voorste en achterste cylinder aflezen d.m.v. een kleine monitor die we op het stuur monteren.
De opgeslagen data van de testrit kunnen wij vervolgens inladen in het direct link programma,waarna de datalog (brandstofmap) wordt gecontroleerd/ gecorrigeerd (automapping) door direct link. Na enkele uitgevoerde testritten zullen de correcties die het programma aanbrengt steeds kleiner worden totdat we op een punt komen dat de perfecte afstelling is bereikt.
Monteert u dus andere uitlaten en/of een open luchtfilter, laat dan ook uw ECU herprogrammeren! De Harliepleats helpt u graag met het uitzoeken en leveren van de juiste onderdelen en het updaten van uw software.
Onderstaand een aantal voorbeelden van motoren die door ons zijn voorzien van Uitlaten, filter en Direct link flashtuner software. Klik op de foto’s.
- 2012 Dyna Superglide custom stage 1
- 2012 Streetglide 103CI stage1
- 2012 Softail Slim 103CI stage 1
- 2008 Roadking stage1
- 2008 Nightster stage 1
- 2010 streetbob stage 1
- 2010 fatboy lo stage 1
- 2007 Night train stage 1
- 2006 streetbob stage 1
- 2005 Dyna stage 1
Heeft u nog vragen, of wilt u graag nog meer informatie ontvangen ?. Maak dan gebruik van onderstaand contactformulier. Wij nemen dan contact met u op.
[contact-form-7 id=”16229″ title=”Contactpagina”]